Natació

Vint nedadors, al Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern

Vint nedadors del club participen en el Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern

Alejandro Calderón, Miguel Durán, Laura Díaz, Carla Seco i els relleus concentren les opcions de medalla

Vint nedadors disputaran entre demà i diumenge el LXVI Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern en piscina de 25 metres – Astralpool que se celebrarà a les instal·lacions de Can Llong del CN Sabadell. La competició aplegarà 734 nedadors de 163 clubs diferents.

La delegació egarenca que afrontarà la màxima cita del calendari estatal està integrada per set nedadores i tretze nedadors sota la direcció tècnica de Raúl Navalón i Rubén Martínez. En l’apartat femení, intervindran Laura Díaz (50, 100 i 200 m braça), Andrea Galisteo (400 m liures), Gisela Guerrero (relleus), Aida López (400 m lliures i 200 m papallona), Esther Morillo (relleus), Andrea Feng Prades (100 m estils) i Carla Seco (50 i 100 m lliures i 50 i 100 m esquena).

De la mateixa manera, en categoria masculina, es llançaran a l’aigua Genís Armengol (100 i 200 m braça), Francho Artal (100 i 200 m estils), Alejandro Calderón (50 m lliures, 50 i 100 m esquena i 100 m estils), César Castro (relleus), Víctor de Pablo (50 i 100 m braça), Miguel Durán (200 i 400 m lliures), Roger Mataró (1500 m lliures), Guillem Pérez (100 i 200 m lliures), Guillem Ramia (50, 100 i 200 m lliures i 50 m braça), Eric Rodelas (50, 100 i 200 m braça), Adrià Roy (50, 100 i 200 m lliures i 50 m papallona), Pedro Ruano (200 m esquena, 100 i 200 m papallona i 200 m estils) i Ferran Siré (200 m lliures i 100 i 200 m papallona).

Al marge de les proves individuals, els nedadors locals afrontaran tots els relleus del programa, el 4×50 m, 4×100 i 4×200 m lliures masculins i femenins, el 4×50 i 4×100 m estils masculins i femenins i el 4×50 m lliures i 4×50 m estils mixtes.

Amb la vista posada a la Copa d’Espanya

El tècnic Raúl Navalón afirma que el campionat no s’ha preparat específicament tenint en compte la proximitat de dates amb la Copa d’Espanya de Clubs de Natació que acollirà el club entre el 21 i el 23 de desembre. “És molt complicat preparar dues cites tan seguides, especialment quan una és en piscina de 25 metres i l’altra, en piscina de 50 metres”. Navalón explica que s’ha retardat una mica la posta a punt per concloure-la ara al Campionat d’Espanya i afinar l’estat de forma de cara a la Copa.

El tècnic explica que, a més, l’equip parteix amb les absències dels dos mundialistes, Mario Mollà i Alberto Lozano, i que nedadors de qualitat com ara César Castro, que surt d’una apendicitis, i Esther Morillo, que ha patit un virus, només competiran en els relleus. Dit això, Navalón considera que l’equip presenta quatre aspirants a medalla individual, Alejandro Calderón i Miguel Durán, en categoria masculina, i Laura Díaz i Carla Seco, en l’apartat femení. També remarca que el club opta a pujar al podi en la majoria dels dotze relleus del programa, especialment en l’apartat masculí. L’entrenador barceloní subratlla que la convocatòria vol promoure la pedrera, tal com reflecteix la inclusió en la llista de Gisela Guerrero per participar en els relleus.

El Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern – Astralpool es desenvoluparà en doble sessió de matí i tarda pel sistema contrarellotge. La competició s’iniciarà a les 9.30 del matí i es reprendrà a les 17.30 hores. Diumenge, la jornada de tarda començarà mitja hora abans, a les 17.00.