Comissió de Protecció dels Infants i Adolescents

El Club va posar en marxa a finals del 2021 la Comissió de Protecció dels infants/adolescents del Club Natació Terrassa. En ell s’inclou la Figura de la Delegada de Protecció tal com demana la Llei Integral de Protección a la Infancia y la Adolescencia front a la Violencia (LOPIVI), del juny de 2021.

En l’àmbit de l’esport i l’oci, aquesta Llei estableix la necessitat de comptar amb Protocols d’actuació davant la violència que caldrà que siguin aplicats a tots els centres esportius.

La Llei obliga a les entitats que duen a terme activitats esportives o d’oci amb infants o joves a designar la figura del delegat de Protecció. La Comissió està liderada per una membre de la junta formada en aquest àmbit i compta amb el suport de vàries professionals qualificades. L’objectiu d’aquesta és:

1. Prevenir

Les situacions de maltractaments o violència sexual en infants i adolescents en les activitats esportives.

2. Protegir

Els infants i adolescents que participen en les activitats esportives.

3. Detectar

Les situacions de maltractaments o violència sexual que poden patir els infants i adolescents que desenvolupen activitats esportives, en qualsevol àmbit.

4. Comunicar i notificar

A les entitats competents: Els supòsits d’indicis o certesa de maltractaments o de violència sexual.

Des del Club s’està:

• Formant a tots els tècnics i totes les tècniques que treballen amb infants o contacte directe per tal que tinguin coneixement de la Comissió i com actuar davant d’aquestes situacions.
  • Treballant en mecanismes d’informació a pares i infants/esportistes.
  • Posant a disposició de tothom, que consideri necessari posar-se en contacte amb aquesta Comissió, el correu electrònic protecciocnt@clubnatacioterrassa.cat.