Bàsquet

Victòria del mini masculí…

Victòria del mini masculí en el XIX Torneig de Reis de Bàsquet de Base

L’esdeveniment va celebrar-se del 2 al 4 de gener al Pavelló del Bon Aire

La competició va aplegar 430 jugadors d’entre 6 i 13 anys, pertanyents a 36 equips de 14 clubs diferents

El Club Natació Terrassa va organitzar del 2 al 4 de gener el XIX Torneig de Reis de Bàsquet de Base, una competició que va aplegar 430 jugadors d’entre 6 i 13 anys, pertanyents a 36 equips de 14 clubs diferents. Els 54 partits programats van desenvolupar-se al Pavelló del Pla del Bon Aire enmig d’una esplèndida afluència de públic.

La competició va estructurar-se en sis categories, tres en l’apartat masculí i tres en l’apartat femení. Va arrencar el dimecres 2 de gener amb les categories premini masculina i premini femenina. L’endemà, dijous 3, van celebrar-se els partits corresponents a les categories mini masculina i mini femenina i, divendres 4, el torneig va cloure amb la disputa de les categories preinfantil masculina i preinfantil femenina. Al marge del CN Terrassa, van prendre part en la competició el Boet Mataró, el CN Sabadell, l’Escola del Carme, el CB Coll, el JAC Sants, la UE Horta, el CB Cornellà, l’Escola Pia Sabadell, el CB Matadepera, el CB Sant Quirze, la JET Terrassa, l’Sferic Terrassa i el Sant Jordi Rubí.

Victòria local del mini masculí

El CN Terrassa A va adjudicar-se el triomf en categoria mini masculina en superar en la gran final el CB Sant Quirze per 63-39. Havia accedit al partit decisiu com a primer classificat del grup 1 després de vèncer el CB Matadepera (49-28) i el CN Terrassa C (49-12). El Sant Quirze, al seu torn, havia estat el millor del grup 2 gràcies a les victòries assolides davant el CN Terrassa B (40-36) i el CEB Sant Jordi (46-28). El CB Matadepera va ser tercer en derrotar el CN Terrassa B (43-35) en el matx per la tercera i quarta plaça, mentre que el cinquè lloc va correspondre al CEB Sant Jordi, que va batre el CN Terrassa C (76-20).

De la mateixa manera, en categoria mini femení, el títol va correspondre al Bàsquet Pia Sabadell, que va guanyar el CN Terrassa A en la gran final (55-31). Les sabadellenques s’havien classificat com a primeres del grup 2 en desfer-se amb contundència del CN Terrassa (51-1) i del CB Cornellà (60-10). Les amfitriones, per la seva banda, havien liderat el grup 1 en derrotar el CN Sabadell (48-35) i la UE Horta (51-17). El CN Sabadell va obtenir la tercera posició gràcies al triomf final contra el CB Cornellà (44-35), mentre que l’Horta va ser cinquè en superar el CN Terrassa B (56-30).

Sant Quirze i Bàsquet Pia Sabadell, campions en categoria premini

Quant a la categoria premini masculina, el Sant Quirze va proclamar-se campió després d’una ajustada victòria en la final contra el CN Terrassa A (44-40). Els guanyadors havien encapçalat el grup 2 en la primera fase per mitjà de dues victòries clares contra el CN Terrassa B (53-13) i la UE Horta (53-16). El CN Terrassa A, al seu torn, havia estat el millor del grup 1 en derrotar el Bàsquet Pia Sabadell (49-26) i el CN Terrassa C. La UE Horta va aconseguir el tercer lloc en vèncer per només un punt el Bàsquet Pia Sabadell (31-30), mentre que el CN Terrassa B va ser cinquè.

Així mateix, el Bàsquet Pia Sabadell va adjudicar-se el títol en categoria premini femenina en batre la JET en la gran final (46-25). Les sabadellenques havien dominat amb claredat el grup 2 en desfer-se del CB Cornellà (64-7) i el CEB Sant Jordi (74-4). La JET, per la seva banda, havia liderat el grup 1 en derrotar l’Escola Enxaneta i el CN Terrassa (41-18). Les amfitriones van classificar-se terceres en guanyar el Cornellà en el matx per la tercera plaça (41-39). El CEB Sant Jordi va ocupar la cinquena posició.

El CN Sabadell i el JAC Sants triomfen en categoria preinfantil

El CN Sabadell va obtenir la victòria en categoria preinfantil masculina després de batre en la final el CN Terrassa A per 64-35. Els campions havien liderat el grup 2 en acumular dos triomfs contra el CN Terrassa B (61-11) i l’AE Boet Mataró (61-11). Els amfitrions, al seu torn, havien estat els millors del grup 1 en vèncer l’Sferic (64-22) i el CEB Sant Jordi (74-25). El Boet Mataró va assolir la tercera posició en derrotar l’Sferic (52-42), mentre que el CEB Sant Jordi va classificar-se cinquè en superar el CN Terrassa B (41-31).

Finalment, en categoria preinfantil femenina, el JAC Sants va imposar-se a la UE Horta en la gran final (39-32). Les campiones havien dominat el grup 2 gràcies a dos triomfs contra l’Escola del Carme (51-1) i contra la JET (38-28). La UE Horta, per la seva banda, havia encapçalat el grup 1 en batre el CN Terrassa (59-21) i el CB Coll (63-13). La JET va aconseguir el tercer lloc en superar el CN Terrassa en el derbi local (50-18), mentre que l’Escola del Carme va ser cinquena en derrotar el CB Coll (40-35).