Víctor Gutiérrez, primer fitxatge

Víctor Gutiérrez s’incorpora al sènior masculí de waterpolo

El madrileny, de 28 anys, procedeix del Real Canoe NC

El sènior masculí de waterpolo presentarà una novetat de cara a la temporada 2019-2020. El conjunt que dirigeix Dídac Cobacho comptarà amb la incorporació de Víctor Gutiérrez, que ha militat les darreres deu campanyes al Real Canoe NC. El madrileny, de 28 anys, ha signat contracte per una temporada amb opció a una segona (1+1).

El tècnic egarenc explica que Gutiérrez “és un waterpolista contrastat de la lliga que ens permetrà fer un salt de qualitat en la posició de boia”. Cobacho entén que el madrileny aportarà “profunditat” a l’equip i el descriu com un boia “de referència”, tal com acredita el fet que ha estat el màxim golejador de la lliga les últimes tres temporades. “És un jugador amb moltíssim gol i molt hàbil un poc li arriba la pilota. Crec que, amb nosaltres, pot créixer com a jugador i estic segur que farà també millors als jugadors que l’envolten”. L’entrenador terrassenc remarca que la seva capacitat anotadora, atípica per un jugador que ocupa la posició de boia, esdevé la seva característica diferencial.

Per la seva banda, Gutiérrez afirma que era el moment d’assumir un desafiament esportiu d’aquest nivell després de tant de temps al Canoe. “Ha estat una decisió fàcil des del punt de vista esportiu. El CN Terrassa m’ofereix un projecte molt interessant, atès que està fent una aposta contundent pel waterpolo. Em tocava envoltar-me de grans jugadors i estar en un club en què pugui lluitar per tot i disputar competició europea”.

El boia madrileny confessa que el model del club l’atrau. “Confia en els waterpolistes de la casa, en la pedrera, des de fa molts anys. És un club gran, però té un toc familiar. Em consta que el vestidor és una pinya”. Gutiérrez es defineix com un boia “ofensiu i golejador”, tret que considera molt positiu. “Crec que, en el marc d’un planter de tanta qualitat com el del Terrassa, el rendiment que he demostrat al Canoe pot multiplicar-se”.

Un boia atípic

Víctor Gutiérrez va néixer el 6 de març de 1991 a Madrid. Va iniciar-se com a jugador als vuit anys al CN La Latina i, als 16, va ingressar en el CAR de Madrid. Dos anys més tard, va signar el seu primer contracte com a jugador amb el Real Canoe NC, club en el qual ha militat les darreres deu temporades. En aquest període, a nivell col·lectiu, destaquen els subcampionats de Copa del Rei i de Supercopa d’Espanya assolits l’any 2013.

A nivell individual, Gutiérrez ha demostrat sempre una relació molt estreta amb el gol. Sense anar més lluny, les darreres tres temporades ha estat el màxim anotador de la Lliga Nacional Divisió d’Honor. El boia madrileny ha estat més de 70 vegades internacional amb la selecció espanyola, amb la qual va disputar el Campionat del Món de Budapest 2017. En categories inferiors, va ser subcampió del món sub’20 i subcampió d’Europa sub’18.