Un derbi vallesà amb sis campiones d’Europa

Un derbi vallesà amb sis campiones d’Europa

Després de la pausa per la disputa de l’Europeu de Budapest, el sènior femení de waterpolo del Club Natació Terrassa enceta la segona volta de la Lliga Premaat Divisió d’Honor femenina amb un derbi vallesà de màxima exigència a la piscina de l’Astralpool CN Sabadell (12.45h). El conjunt de Xavi Pérez, cinquè amb 15 punts, visita l’actual campió de lliga i d’Eurolliga, si bé enguany sembla un equip menys intocable com demostra la tercera plaça que ocupa a la taula. El partit aplegarà ni més ni menys que sis jugadores, tres per equip, que s’acaben de proclamar campiones d’Europa a la capital hongaresa amb el combinat estatal.

El tècnic local explica que l’equip arriba “amb moltes ganes i il·lusió” a aquesta represa de la lliga després d’un mes “amb entrenaments de molta condició física”. “També notem un punt d’incertesa per comprovar com es troben les nostres tres jugadores que han disputat l’Europeu, amb tot el desgast que això suposa”. Pérez remarca que només ha disposat d’una sessió d’entrenament amb tot l’equip per preparar el derbi.

L’entrenador egarenc espera que el partit sigui més competit que el de primera volta, que va finalitzar amb victòria sabadellenca clara. “Intentarem estar a prop d’elles, jugar de tu a tu i mirar de sorprendre-les”. Pérez recorda, no obstant, que el Sabadell, tot i la renovació de planter que ha experimentat, continua sent “un equip molt complet que, a més, comptarà amb el concurs de les canadenques Gurpreet Sohi i Monika Eggens, que no van jugar en el matx de la primera jornada”. “A mesura que passen els partits, a més, esdevé un equip més conjuntat”, afegeix.

D’entre el planter que dirigeix David Palma, el tècnic terrassenc subratlla els noms de les internacionals Maica Garcia i Judith Forca, segona i quarta en el rànquing de golejadores amb 33 i 27 dianes, respectivament. “Són les dues waterpolistes que hem de controlar més. La Maica és letal a la posició de boia i és perillosa també quan surt a les posicions de l’arc. La Judith, esquerrana, compta amb un gran llançament”. Pérez esmenta també l’aportació de Laura Ester sota els pals, l’experiència de Mati Ortiz i de les nouvingudes Laura Barzon i Ekaterina Tankeeva i la frescor de les joves Ruth Ariño i Sílvia Morell.