- El combinat estatal va aconseguir la segona posició en el primer Torneig Internacional de Waterpolo Paralímpic de seleccions nacionals de la història, després de superar Croàcia i perdre per un ajustat 11-13 contra Itàlia a la final.
Terrassa, 21 d’octubre de 2026. La selecció espanyola de waterpolo paralímpic, amb una destacada representació del Club Natació Terrassa, va aconseguir la plata al primer Torneig Internacional de Waterpolo Paralímpic de seleccions nacionals, celebrat a Potenza (Itàlia) els dies 17 i 18 d’octubre. El combinat estatal va finalitzar en segona posició després de guanyar el conjunt croat i disputar una final molt igualada contra la selecció amfitriona italiana.
La delegació del CN Terrassa va comptar amb sis esportistes: Paula Mateo, Enrique Lupiáñez, Pau González, Jose Antonio Marí, Àlex Sánchez i Oriol Abenoza. L’entitat també hi va estar representada per Dani Nart, com a entrenador de la selecció, i Jordi Bosch, com a delegat.
La competició va reunir inicialment les seleccions d’Itàlia, Espanya i Hongria, però finalment el combinat hongarès no va poder desplaçar-se fins a Potenza. En el seu lloc, hi va participar un equip format per jugadors croats reforçats amb esportistes italians.
Dissabte, la selecció espanyola va debutar amb una victòria contundent per 17-6 contra el combinat croat-italià, després que aquest hagués perdut també el primer partit davant Itàlia per 18-3. Aquests resultats van donar pas a la final de diumenge entre Espanya i Itàlia. El combinat estatal va començar amb força i va sorprendre els amfitrions amb un parcial de 4-1 en el primer quart. La selecció italiana, però, es va fer forta per capgirar progressivament el marcador.
Tot i la resistència, el partit va acabar amb un ajustat 11-13 favorable a Itàlia, un resultat que reflecteix la competitivitat del waterpolo paralímpic i del conjunt estatal davant una selecció italiana que té més trajectòria internacional.
La participació en aquesta competició històrica representa una nova fita per al waterpolo paralímpic estatal i del CN Terrassa. Tot i que anteriorment s’havien disputat tornejos internacionals entre clubs espanyols i italians, aquesta ha estat la primera competició internacional entre seleccions nacionals.