Natació

Open Absolut i Júnior

Setze nedadors del club afronten el Campionat d’Espanya Open Absolut i Júnior de natació

Setze nedadors del club prendran part entre dissabte i dimecres en el XX Campionat d’Espanya Open Absolut Astralpool i en el XXXVI Campionat d’Espanya Júnior en piscina de 50 metres que tindrà lloc a les instal·lacions de Can Llong del CN Sabadell. La competició aplegarà 629 participants de 159 clubs diferents i, com a clau d’accés per a les cites internacionals cabdals de la temporada, aplegarà el bo i millor de la natació estatal, així com representació internacional. El calendari d’enguany contempla el Campionat del Món Absolut de Gwangju (Corea del Sud), la Universiada de Nàpols (Itàlia) i el Campionat d’Europa Júnior de Kazan (Rússia), totes tres competicions programades per al mes de juliol, i el Campionat del Món Júnior de Budapest (Hongria), que se celebrarà el mes d’agost.

La delegació egarenca que es desplaçarà a la ciutat veïna està formada per set nedadores i nou nedadors sota la direcció tècnica d’Eugeni López, Anton Fíguls i Francesc Xavier Reina. En categoria femenina, competiran Evelyne Álvarez (50, 100 i 200 m braça), Maria Buch (50 i 100 m papallona), Carla Campo (50 i 100 m papallona), Melani Costa (100, 200 i 400 m lliures), Cristina Garcia Kirichenko (50, 100 i 200 m esquena), Aida López (200, 400 i 1500 m lliures i 200 m papallona) i Berta Martínez (50, 100 i 200 m esquena).

Així mateix, en l’apartat masculí, intervindran David Benítez (50, 100 i 200 m braça i 50 m papallona), Izan Cubillas (200 m lliures i 200 m estils), Pau Curtu (200 m esquena), Víctor de Pablo (200 m braça), Miguel Durán (200, 400 i 800 m lliures), Guillem Lázaro (100 i 200 m papallona), Jordi Pérez (50, 100 i 200  m braça i 200 m estils), Eric Rodelas (100 i 200 m braça) i Ferran Siré (200 i 400 m lliures, 200 m papallona i 400 m estils).

Aconseguir un alt nombre de finalistes

El tècnic Eugeni López explica que el campionat esdevé “els trials estatals, la prova per obtenir la classificació per a les competicions internacionals de referència”. Tenint en compte que es tracta d’una cita sense classificació per clubs, l’entrenador local subratlla que els objectius són de caràcter individual. “Els nedadors se centren en proves específiques per assolir una plaça internacional, no van a sumar punts en favor de l’equip com en altres competicions”.

López detalla que l’objectiu del club serà intentar assolir “el màxim nombre de places de finalista”. El tècnic entén que tots els nedadors podran classificar-se per a semifinals i, a partir d’aquí, mirar de superar una ronda més. “És una fita complicada, ja que, com que es tracta d’un open, hi ha força representació internacional”.

L’entrenador del CN Terrassa assenyala els noms propis amb opcions a formar part de la selecció espanyola per a una competició internacional. “En categoria femenina, Melani Costa aspira a classificar-se per al Mundial en 200 i 400 m lliures i potser també a obtenir plaça per al quartet de 4×100 m lliures. Al seu torn, Evelyne Álvarez podria classificar-se per a la Universiada en les proves de braça, fita que també podria estar a l’abast de l’esquenista Cristina Garcia Kirichenko. En l’apartat masculí, Miguel Durán opta al Campionat del Món en 200 i 400 m lliures i el bracista David Benítez podria assolir un bitllet per a la Universiada”. Quant als nedadors júniors, el papallonista Ferran Siré intentarà classificar-se per a l’Europeu.

Dit això, López reconeix que no és partidari de fer previsions. “No m’agrada el conte de la lletera”, confessa. “Sí que som conscients que hem treballat bé durant aquest cicle. Les sensacions dels entrenaments són bones, de manera que entenc que arribem en condicions òptimes. Ho podem fer molt bé, però cal tenir en compte que això és esport i que qualsevol cosa pot passar”.

El Campionat d’Espanya Open Absolut i Júnior es desenvoluparà en doble sessió de matí i tarda. La competició s’iniciarà a les 9.30 hores i es reprendrà a les 17.30 hores.