Segona fase de la Champions League a París

El CN Terrassa afronta la segona fase de la Champions League a París

L’AN Brescia italià, el Noisy-Le-Sec francès i l’OSC Budapest hongarès, contrincants de l’equip de Dídac Cobacho

El sènior masculí de waterpolo es desplaçarà demà a París per afrontar entre divendres i diumenge la segona fase de la Champions League, la màxima competició continental a nivell de clubs. Aquest matí el club ha organitzat una roda de premsa prèvia a la participació europea que ha comptat amb la presència de l’entrenador del sènior masculí de waterpolo, Dídac Cobacho, i del jugador Víctor Flores.

Grup molt complicat

En la seva intervenció, el tècnic terrassenc ha confessat que, en veure el sorteig, ja era conscient que els havia emparellat amb l’equip més fort de la segona fase, el Brescia. A més, ha explicat, l’OSC Budapest “va acabar primer de grup a la primera fase després de guanyar tots els compromisos amb solvència”, mentre que el CN Noisy-Le-Sec “és l’organitzador, un equip francès que, com és habitual, compta amb pocs jugadors francesos i molts jugadors balcànics, ja que allà no hi ha límit d’estrangers”. L’entrenador egarenc ha qualificat el grup com a “difícil”, però ha afegit que l’equip va sortir “amb molt bones sensacions de la primera fase”, tot reconeixent que quedar entre els quatre millors era assequible.

Cobacho s’ha mostrat molt satisfet del calendari que ha dissenyat l’equip francès. “Debutem contra el Noisy, el segon dia juguem contra l’OSC i ens enfrontem al Brescia el darrer dia. És l’ordre de partits que haguéssim fixat nosaltres, de menys a més. T’obre opcions, ja que, si debutes contra el Brescia i perds, ja vas a remolc”. El tècnic local ha subratllat que les opcions per accedir a la tercera ronda passen per guanyar el matx de debut contra el Noisy. “Tant ells com nosaltres en som conscients. Contra l’OSC i el Brescia, serà molt complicat. Són conjunts molt potents”. Respecte als hongaresos, un contrincant freqüent les últimes temporades, ha assenyalat que ha experimentat un procés de rejoveniment del planter.

La fase es desenvoluparà en una piscina descoberta que no és l’escenari habitual dels partits del Noisy. “Es tracta d’una particularitat que ens condiciona a tots, ja que els quatre equips solem jugar sota cobert. Nosaltres hem entrenat aquesta setmana amb el Mataró i vam disputar un partit de Copa Catalunya a la piscina del Mediterrani. Portem una certa preparació”.

Amb molta il·lusió i sense pressió

Com el seu tècnic, el jugador Víctor Flores ha remarcat la importància del primer partit contra el Noisy. “Hem de guanyar-lo sí o sí per després encarar una final contra l’OSC. Cal tenir en compte que el Brescia és el campió d’Itàlia, un conjunt fet per jugar la Final Eight i mirar d’aconseguir el títol. Tant italians com hongaresos tenen molta més pressió que nosaltres. Per ells, no passar seria un fracàs; per a nosaltres, una decepció. Hem d’aprofitar aquest factor”.

El waterpolista barceloní ha assegurat que el vestidor arriba amb molta il·lusió a la cita. “En això no ens guanya ningú. Jugar a Europa suposa una motivació extra i t’aporta un plus per disputar la lliga. Com més lluny arribis, més endollat estàs a la lliga i més ritme competitiu tens. T’ajuda a quedar més amunt a la classificació”. Flores ha subratllat que és cabdal l’ordre en atac i, sobretot, “encaixar pocs gols”. “Som un equip anotador, de manera que, si aconseguim aturar el rival en defensa, estarem dins del partit contra qualsevol contrincant”.

Enquadrat en el grup E

El conjunt de Dídac Cobacho, enquadrat en el grup E, debutarà el divendres 8 contra l’equip amfitrió, el CN Noisy-Le-Sec, a les 16.45h. L’endemà, dissabte 9, a les 15.15h, s’enfrontarà contra l’OSC Budapest hongarès i el diumenge 10 tancarà la fase contra l’AN Brescia italià (10.30h).

Cal recordar que els dos primers classificats del grup accediran a la tercera ronda de la competició, prevista per al 16 i el 20 d’octubre.

Champions League
Calendari 2a fase. Grup E. París (França)
Divendres 8 d’octubre

15.15h. AN Brescia – OSC Budapest

16.45h. CN Noisy-Le-Sec – CN Terrassa

Dissabte 9 d’octubre

15.15h. OSC Budapest – CN Terrassa

16.45h. CN Noisy-Le-Sec– AN Brescia

Diumenge 10 d’octubre

10.30h. CN Terrassa – AN Brescia

12.00h. CN Noisy-Le-Sec – OSC Budapest

Tres grups més

La segona fase de la Champions League contempla tres grups més. El C aplegarà el Vouliagmeni NC grec, l’RN Savona italià, el Jadran Herceg Novi montenegrí i el Szolnoki Dozsa hongarès, que exercirà d’amfitrió. L’Estrella Roja serbi, el Montpellier francès, el GS Apollon Smyrnis grec i el HAVK Mladost Zagreb croat, que acollirà la fase, formen el grup D, i el CN Barcelona, el CSM Oradea romanès, el Primorac Kotor montenegrí i el Jadran Split integren el grup F, que tindrà lloc a la ciutat croata.