Natació

Sarai Gascón es penja dues medalles d’or en les sèries mundials de natació paralímpica

La nedadora del CN Terrassa, Sarai Gascón, s’ha adjudicat dues medalles d’or en les sèries mundials de Berlín de la setmana passada. La capital alemanya va acollir de l’11 al 14 de maig, les sèries mundials de natació paralímpica.

Gascón va aconseguir pujar al més alt del podi en dues de les proves de relleu. Concretament, ho va fer en el 4×100 estils, va parar el cronòmetre amb un temps de 4:34.81″. Sarai a més va formar part del 4×100 lliures, juntament amb Íñigo Llopis, Nahia Zudaire i Ariel Schrenck, que van obtenir l’or amb un temps de 4:10.17″.

Pel que fa a les proves individuals, la nedadora egarenca també va destacar. Gascón va finalitzar tercera en els 100 papallona categoria S9 (i novena en categoria general) amb un temps d’ 1:10.89″. En els 200 estils, Gascón va assolir la primera plaça en la seva categoria S9, però la 6a en la classificació general. I el mateix va succeir-li en les altres dues proves que li quedaven. En els 100 lliures va ser primera en S9 i 17a en la general, després de parar el cronòmetre en 1:03.71″, mentre que en els 50 lliures va ser primera en la seva categoria i 15a en la general.

Gascón arriba ara a la recta final per la seva preparació pel Campionat Mundial de Natació paralímpica que acullirà la ciutat de Manchester, entre el 31 de juliol i el 6 d’agost, on Gascón ja va aconseguir la mínima necessària per a participar. Aquest Campionat Mundial donarà la classificació directa a París 2024 als medallistes d’or i plata de cada prova individual que estigui dins del programa de competició dels Jocs.

Anna López