Repte d’alçada contra el stm CN Mataró en els quarts de final de la Copa de la Reina

Repte d’alçada contra el stm CN Mataró en els quarts de final de la XXVI Copa de SM la Reina Iberdrola de waterpolo

El conjunt de Xavi Pérez debuta divendres en el torneig del KO (19.30h) contra el segon classificat de la lliga

El Club Natació Terrassa organitzarà entre divendres i diumenge la XXVI Copa de SM la Reina Iberdrola de waterpolo, un acte central en la commemoració del 90è aniversari de l’entitat. L’efemèride suposa un estímul més per tal d’aconseguir el primer títol estatal de la història del club, un èxit que recompensi tants anys d’aposta pel waterpolo d’elit.

El repte, però, esdevé enorme. L’atzar no va afavorir gens el conjunt de Xavi Pérez, que va quedar ubicat en el costat més dur del quadre. Les egarenques començaran el camí cap al somni contra el potent stm CN Mataró, el segon classificat de la lliga. El tècnic local no amaga la il·lusió davant la cita. “Tenim molts ganes que arribi el partit i, sobretot, de disputar la Copa davant la nostra gent”, assegura. “Estem preparades per al desafiament. Portem anys competint i cada vegada estem millor. De moment, només cal pensar en el partit de quarts, no anar més enllà. La Copa és una competició que cal valorar dia rere dia, de manera que, hores d’ara, el nostre únic objectiu és el matx de divendres. Ens deixarem la pell per tal de jugar dissabte”.

Pérez creu que hi ha motius per a l’optimisme. “Fa dues setmanes ens vam enfrontar en lliga i vam empatar a set a Mataró”. Els altres dos precedents d’enguany van acabar amb triomf maresmenc, 6-7 en la 4a jornada de lliga i 9-5 en la final de la Copa Catalunya. “Estem convençudes que podem fer un pas endavant per capgirar el desenllaç. El Mataró és un rival molt fort, però no invencible”.

L’entrenador egarenc entén que serà vital mantenir la calma i l’ordre en els moments més tensos. “Cal que tinguem les coses ben clares. Hem de ser sòlides en defensa per minimitzar les virtuts del Mataró i, en atac, saber esperar el nostre moment ja sigui per entrar la pilota a la boia o per buscar el llançament. Hem d’estar molt concentrades i evitar la precipitació per arribar al final del partit amb opcions de vèncer. Es decidirà per detalls”. El tècnic local subratlla el potencial de l’equip que dirigeix Dani Ballart. “No pots deixar pensar a cap de les seves jugadores. Gairebé totes tenen gol. Van de Kraats, Anni Espar, Clara Cambray, Anna Gual, Sílvia Morell, les dues boies, Sevenich i Timofeeva… És un conjunt molt complet”.

El pes de la graderia

Pérez remarca la importància d’esdevenir els amfitrions de la competició. “El nostre públic és una jugadora més per a nosaltres. No l’hem pogut gaudir durant molt de temps i el necessitem. El seu suport serà bàsic per avançar cap al somni. Esperem una piscina plena a gom a gom que ens impulsi, especialment, en els moments difícils, com han fet sempre. Són part del nostre equip i ens aportaran una força extra per intentar passar a semis”.

La consecució d’un somni

La capitana Paula Leitón transmet la mateixa il·lusió que el seu entrenador. “L’equip té moltes ganes que sigui divendres i jo, personalment, encara més. Serà el primer cop que jugaré la Copa de la Reina a casa amb el meu club”. La medallista olímpica considera que el matx de quarts serà molt equilibrat. “Elles són les segones de la lliga i nosaltres, les terceres, de manera que m’espero un partit que es jugarà de tu a tu i que s’emportarà aquell equip que millor se’n surti a la part final”.

La boia terrassenca opina que jugar a casa suposa una “bona empenta cap al nostre objectiu”. “L’afició és fonamental per a nosaltres. Quan veiem la graderia plena, rebem un plus d’energia. Quan creus que no pots més, la gent et renova les forces. La marea vermella no falla”. Leitón remarca que és la tercera Copa de la Reina que disputa amb el CN Terrassa. “Diuen que a la tercera, va la vençuda. Aconseguir el títol amb el club de la meva vida, aquí a casa, amb tota l’afició al darrere, seria un somni fet realitat”.

Tres finals de Copa de la Reina

Fins ara, el CN Terrassa ha disputat tres finals de la Copa de la Reina, l’any 2013, el 2018 i el 2020. En els tres casos, el conjunt de Xavi Pérez va caure contra el gran dominador del waterpolo estatal durant la darrera dècada, el CN Sabadell, si bé en l’edició del 2020 el desenllaç, amarg, va arribar a la tanda de penals.

XXVI Copa de SM la Reina Iberdrola
CN Terrassa
11-13 de febrer de 2022
Quarts de final. Divendres 11 de febrer

Q1 13.30h    CN Catalunya – CN Rubí

Q2 15.30h    Astralpool CN Sabadell – CN Sant Feliu

Q3 17.30h    CN Sant Andreu – CE Mediterrani

Q4 19.30h CN Terrassa – stm CN Mataró

Semifinals. Dissabte 12 de febrer

SF1 11.45h   Guanyador Q1 – Guanyador Q2

SF2 13.30h   Guanyador Q3 – Guanyador Q4

Final. Diumenge 13 de febrer

14.00h         Guanyador SF1 – Guanyador SF2

Els partits es podran seguir en directe per les plataformes digitals de Teledeporte i Esport 3 i, en alguns casos, també pels seus canals convencionals.