Primer assalt contra l’Oradea en la tercera fase de la Champions

Primer assalt del sènior masculí de waterpolo contra el CSM Digi Oradea en la tercera fase de la Champions League

L’equip de Dídac Cobacho rep demà (18.00h) els romanesos amb la il·lusió d’apropar-se a la lligueta de la màxima competició continental

El sènior masculí de waterpolo s’enfrontarà demà (18.00h) al CSM Digi Oradea en partit d’anada de la tercera fase de la Champions League. El conjunt de Dídac Cobacho afrontarà per segon any consecutiu aquesta cita, enguany amb major ambició. L’encreuament contra el Brescia de la temporada passada suposava un escull de primer nivell, mentre que l’eliminatòria contra l’equip romanès es presenta oberta. Els egarencs, doncs, buscaran l’oportunitat de classificar-se per primer cop a la història per a la lligueta de la màxima competició continental, on es toparien amb els millors equips d’Europa. El matx de tornada se celebrarà a Oradea el proper dimecres 25. Val a dir que, en cas de perdre l’eliminatòria, el CN Terrassa disputaria els quarts de final de l’Euro Cup.

El tècnic local afirma que l’equip arriba al repte en un gran moment. “Ja vaig dir abans de la segona fase que ens trobàvem bé i crec que ens mantenim en bon estat. Hi ha una càrrega física evident, però l’equip està responent perfectament”. Cobacho reconeix que el grup està molt il·lusionat davant la possibilitat de jugar la lligueta de la Champions. “Sap que té per davant una ocasió propícia per passar a la història del club, ja que ens enfrontem a un rival del nostre nivell. Però no hem de córrer més del compte i hem d’estar absolutament centrats en aquesta eliminatòria. No hem d’oblidar que és tot just la segona vegada que arribem a aquesta fase”.

L’entrenador egarenc valora positivament el fet de jugar primer a casa. “Després de disputar una fase de tres dies, crec que no haver de viatjar de seguida és un avantatge. Hem pogut fer tots els entrenaments i hem tingut més temps de preparació”. Cobacho remarca que demà el públic ha d’impulsar l’equip cap al triomf. “Esperem que la piscina estigui ben plena, que sigui una olla a pressió”.

El tècnic terrassenc considera que no es pot parlar d’una renda determinada que doni garanties de cara al partit de tornada. “La clau serà la defensa. Hem de mostrar-nos molt sòlids i usar les nostres armes ofensives, la velocitat i la sortida al contraatac. Hem de mantenir la concentració en tot moment i no desordenar-nos”.

Quant al rival, Cobacho entén que la presència a la banqueta de Dorin Costras esdevé un dels seus punts forts. “Normalment, a Europa, et trobes equips prou desconeguts, als quals mires de seguir per mitjà de vídeos a internet. Costras havia entrenat el Mataró i el Mediterrani i ens coneix perfectament, cosa que sempre és perillosa”. D’entre el planter, destaca el japonès Yusuke Inaba, “que compta amb un gran llançament”, i el porter Gojko Pijetlovic, “campió olímpic, mundial i europeu amb la selecció sèrbia”. “Potser no tenen una plantilla molt llarga, però compten amb un bloc estable”.

La victòria contra el CN Barcelona, un toc d’atenció

Al seu torn, els jugadors Agustí Pericas i Sergi Mora coincideixen en assenyalar que la victòria de l’Oradea contra el CN Barcelona en la segona fase s’ha de considerar un toc d’atenció. El boia de Les Franqueses creu que els cenebistes han dissenyat “una gran plantilla” aquest any, de manera que cal tenir molt en compte aquest resultat. Com el seu tècnic, Pericas entén que és millor jugar primer a casa per evitar el cansament del viatge. “Després tots dos equips viatjarem a Romania a jugar la tornada”. Quant a una renda de gols, prefereix no mullar-se, però assegura que “cada gol serà or, ja que, a fora, no saps mai què et pots trobar”.

Per la seva banda, Mora assegura que el partit de l’Oradea contra el CN Barcelona serveix, sobretot, per adonar-se que serà molt difícil guanyar allà. “Les nostres opcions passen per vèncer demà i mirar d’anar a Romania amb alguna renda a favor. Tot i que no hi ha cap resultat que et garanteixi la classificació al cent per cent, signaria una diferència de tres gols”. L’atacant manresà creu que el fet de començar a casa és beneficiós. “La gestió d’aquesta setmana és cabdal. No hem hagut de viatjar i hem pogut preparar el partit al nostre quarter general”. Mora no amaga que el grup somia en classificar-se per a la lligueta de Champions i “ficar el cap entre els millors d’Europa”. “Seria històric per al club i un salt endavant per a tots nosaltres”.

Segon classificat del grup C

El CSM Digi Oradea arriba a la tercera fase com a segon classificat del grup C, del qual va ser-ne l’amfitrió. Els romanesos van sumar sis punts després de vèncer el Lokomotiv Tbilisi (25-6) i el CN Barcelona (9-8) i de perdre contra l’AN Brescia (16-4), que va classificar-se com a líder de grup. El conjunt romanès també va disputar la primera fase enquadrat en el grup A, que va desenvolupar-se a Sabac (Sèrbia) del 29 d’agost a l’1 de setembre. Va obtenir la quarta plaça amb sis punts amb un balanç de dues victòries contra el GS Apollon Smyrnis (7-6) i el Galatasaray SK (13-5) i de tres derrotes contra l’Estrella Roja (6-7), el VK Sabac (8-10) i el Dynamo de Moscou (8-9).