Pili Peña, Bea Ortiz i Paula Leitón s’estrenen als Jocs Olímpics de Tòquio

Pili Peña, Bea Ortiz i Paula Leitón s’estrenen als Jocs Olímpics de Tòquio

La selecció espanyola femenina de waterpolo debuta contra Sud-àfrica dissabte (11.20h)

Les waterpolistes Paula Leitón, Bea Ortiz i Pili Peña iniciaran la seva aventura als Jocs Olímpics de Tòquio 2020 dissabte. Després d’un darrer stage amb la selecció japonesa a Kurashiki, arriba l’hora de la veritat per al combinat de Miki Oca, que debutarà contra Sud-àfrica (11.20, hora catalana).

Totes tres jugadores ja tenen experiència en la cita esportiva més important del planeta. Pili Peña, de 35 anys, és la més veterana. La madrilenya afrontarà la seva tercera participació olímpica, amb la medalla de plata assolida a Londres 2012 com a fita destacada. Per a Bea Ortiz, de 26 anys, i Paula Leitón, de 21, serà la segona presència en uns Jocs després de participar a Rio 2016.

Deu seleccions

La competició de waterpolo femení als Jocs Olímpics de Tòquio aplega deu seleccions distribuïdes en dos grups de cinc. Espanya milita en el grup A, en el qual tindrà com a rivals Sud-àfrica (dissabte 24, 11.20h), Canadà (dilluns 26, 12.50h), Països Baixos (dimecres 28, 12.50h) i Austràlia (divendres 30, 12.50h). El grup B està format per la Xina, Hongria, Estats Units, Japó i Rússia, que competirà sota les sigles COR (ROC en anglès) en referència al Comitè Olímpic Rus.

Els quatre primers classificats de cada grup accediran als quarts de final, previstos per al dimarts 3 d’agost. Les semifinals estan programades per al dijous 5 d’agost i la final i el partit per la medalla de bronze es disputaran el dissabte 7 d’agost.