Paula Camus, Paula Leitón, Bea Ortiz i Pili Peña, campiones d’Europa

Paula Camus, Paula Leitón, Bea Ortiz i Pili Peña, campiones d’Europa

El combinat estatal s’adjudica el títol en batre Grècia (9-6) en la gran final

Nina Ten Broek i Fleurien Bosveld, quartes amb la selecció dels Països Baixos

Les waterpolistes Paula Camus, Paula Leitón, Bea Ortiz, Pili Peña van penjar-se divendres la medalla d’or en el Campionat d’Europa de Waterpolo que va celebrar-se a Split (Croàcia). El combinat estatal va superar Grècia (9-6) en la gran final i va reeditar el títol assolit a Budapest fa dos anys.

La selecció espanyola va arrencar amb molta determinació. Als vint-i-set segons de joc, Elena Ruiz va anotar el primer. Poc després, Nona Pérez va ampliar el marge davant un rival que havia arrencat excessivament tou. A més, una esplèndida Martina Terré va aturar un penal llançat per Eleftheria Plevitrou, just abans que Anni Espar situés un esperançador 3 a 0 al final del primer quart.

La reacció grega havia d’arribar, però el seu primer gol va arribar pràcticament als deu minuts de joc, de la mà de Chyridioti en jugadora de més. Paula Leitón, amb un revers descomunal des de la boia, va signar la rèplica. Però les hel·lenes, molt lluitadores, van retallar distàncies i van col·locar-se a només un gol al descans (4-3).

A la represa, la tensió i els nervis van evidenciar-se en ambdós equips. Quatre minuts sense gols, amb un altre penal aturat per Martina Terré. Espanya, en primera instància, va desaprofitar l’oportunitat d’ampliar el marge en fallar un penal. Posteriorment, Elena Ruiz no va errar i va establir des dels cinc metres el 5 a 3 amb què es va entrar a l’últim període.

Les de Miki Oca estaven a vuit minuts de la medalla d’or. Xenaki va apropar les gregues, però Maica Garcia va respondre immediatament per mantenir els dos gols de renda. Les hel·lenes, no obstant, van ficar-se de ple en la lluita per la victòria amb un parcial de 0 a 2 culminat per Chyridioti a menys de quatre minuts per a la conclusió (6-6). Afortunadament, va aparèixer Bea Ortiz per marcar el setè des del centre de l’atac en superioritat numèrica. I, a un minut i mig de la botzina, Maica Garcia, des de la boia, va sentenciar. Anni Espar va anotar el 9 a 6 definitiu.

Nina Ten Broek i Fleurien Bosveld, quartes

La presència del CN Terrassa en la màxima cita continental no va limitar-se a la selecció espanyola. La selecció neerlandesa va comptar amb una jugadora actual del club, Nina Ten Broek, i amb una altra que s’hi incorporarà enguany, Fleurien Bosveld. Els Països Baixos van acabar en el quart lloc després de perdre el matx per la medalla de bronze contra Itàlia per 13 a 16.