Bàsquet

Objectiu permanència

Picture of Premsa Club Natació Terrassa

Objectiu permanència

El sènior femení de bàsquet s’estrena diumenge a Copa Catalunya a la pista del Joventut Les Corts (19.30h)

El sènior femení de bàsquet afronta la tercera temporada consecutiva a Copa Catalunya tocant de peus a terra. El nou tècnic, Josep Miquel Bossacoma, assegura, sense dubtar, que l’objectiu de la campanya és “salvar la categoria”. “Hem de ser realistes. Tenim un gran repte per endavant que ens obligarà a competir fins al final”, afegeix.

Bossacoma concedeix una importància vital a l’inici. “Començar fort és bàsic. Els nostres tres primers rivals són el Joventut Les Corts, l’Igualada i el Tarragona. Seria primordial sumar una victòria ben aviat per augmentar l’estat anímic i la confiança del grup”. Un altre factor que considera clau el tècnic és l’adaptació ràpida a l’exigència de la categoria. “Tots els equips s’han reforçat molt, de manera que hem d’agafar el pols i el ritme de la categoria com abans millor”.

La plantilla 2018-2019 presenta sis incorporacions. La pivot Carla Escuert, amb trajectòria a la Lliga Femenina 1 i Lliga Femenina 2, i la base Eva Garcia “aportaran qualitat i molta experiència”. L’aler Anna Garcia i l’aler-pivot Berta Martín, ambdues procedents del Barça CBS, són “jugadores joves que atresoren també molta qualitat”. Les altres dues incorporacions són la pivot Maria Amposta i la base Valentina Nieves, provinents del sènior B. Bossacoma es mostra molt satisfet de la plantilla de què disposa. “Tenim l’equip que volíem. És un conjunt que barreja joventut i veterania, que està ben cohesionat i que transmet il·lusió per competir un any més a Copa Catalunya. De ganes i capacitat de treball ens en sobra”.

Quant al grup, l’entrenador vallesà entén que hi ha quatre equips un punt per sobre de la resta. “Viladecans, Basket Almeda, Draft Gramenet i Mataró haurien de lluitar per les primeres posicions”. A partir d’aquí, Bossacoma creu que predomina la igualtat. “Tot i que sempre hi ha alguna sorpresa, sobre el paper, la resta d’equips estem molt equilibrats. Cada partit serà una final”.

Grup únic

La Copa Catalunya 2018-2019 aplega un únic grup de setze equips, que jugaran una lliga a doble volta. Els tres últims classificats baixaran directament a Primera Catalana, mentre que els equips classificats entre la desena i la tretzena plaça disputaran la promoció de permanència. Els dos conjunts que perdin l’eliminatòria, prevista a tres partits, perdran la categoria.

Debut a fora contra el Joventut Les Corts

El CN Terrassa s’estrenarà diumenge (19.30h) a la pista del Joventut Les Corts. “És un rival perillós, malgrat que ha pujat enguany de Primera Catalana. És un inici complicat, però tenim opcions de treure’l endavant”. Les egarenques van tancar la pretemporada el cap de setmana passat en la Copa Bages, torneig en què van derrotar l’Escola del Carme en semifinals (59-56) i en què van caure contra el Sant Fruitós en la final (52-49). Bossacoma en fa una valoració positiva. “Va ser una prova molt profitosa abans del debut. Ens va permetre percebre les virtuts i els defectes que tenim hores d’ara”.