Natació

Nova plaça de finalista de Mario Mollà al Campionat del Món Absolut de natació

Mario Mollà, sisè en la final del 4×200 m lliures al Campionat del Món Absolut de natació

Nou rècord d’Espanya del quartet espanyol

El nedador Mario Mollà ha assolit una excel·lent sisena plaça en la final de 4×200 m lliures en la quarta jornada del Campionat del Món Absolut de natació en piscina curta que s’està celebrant a Melbourne (Austràlia) fins diumenge. És la tercera posició de finalista que obté Mollà, que ja havia estat sisè amb el quartet de 4×100 m lliures en la primera jornada de competició i amb el quartet de 4×50 m lliures en la tercera jornada.

El quartet estatal, completat per Luis Domínguez, Hugo González i Sergio de Celis, ha establert uns esplèndids 6.53.13 i ha destrossat el rècord d’Espanya anterior, 7.03.75, que van assolir a Castelló l’any 2009 Alan Cabello, Juanmi Rando, Brenton Cabello i Álex Villaécija. El títol mundial ha estat per als Estats Units amb un temps de 6.44.12, nou rècord del món. Austràlia, plata amb 6.46.54, i Itàlia, bronze amb 6.49.63, han ocupat les dues altres places de podi.

Domínguez ha nedat la primera posta amb un registre d’1.43.02. Mollà n’ha pres el relleu i ha cobert els 200 metres en 1.42.69. González ha estat el tercer rellevista en saltar a l’aigua i ha establert un temps d’1.44.30. De Celis ha protagonitzat la darrera posta, en què ha aturat el crono en 1.43.12. Espanya s’ha quedat a més d’un segon del Japó, cinquè amb 6.52.04.

Rècord d’Espanya també en sèries

El quartet estatal ja s’havia exhibit en sèries en obtenir el setè millor temps dels inscrits amb 6.56.79, registre que rebaixava en gairebé set segons la plusmarca estatal. Mollà va nedar la segona posta amb un temps d’1.43.51