Natació

Molt bons resultats dels esportistes del CN Terrassa en el X Campionat d’Espanya per Comunitats Autònomes Aleví de Natació i el VII Campionat d’Espanya de Natació Inclusiva

Una delegació de nedadors i nedadores del Club Natació Terrassa han format part de la selecció de la Federació Catalana de Natació que ha participat aquest cap de setmana en el X Campionat d’Espanya de Natació per a seleccions autonòmiques i VII Campionat d’Espanya de natació inclusiva (categoria edat escolar). El campionat s’ha dut a terme a la piscina municipal Villa de los Barrios, a Cadis, en piscina de 25 metres.

De la vintena d’esportistes integrants de la selecció catalana, tres formen part del CN Terrassa, Pol Santana, Jan Cano i Adriana Rodriguez; mentre que dels cinc nedadors que formaven part de les federacions catalanes d’esport adaptat, dues d’elles, la Irache Torres i la Quynh Iglesias són nedadores del Club. Els entrenadors del CN Terrassa Víctor Muñoz i Jordi Bosch també han format part de la delegació catalana.

Pel que fa a la classificació general, la selecció catalana torna de Cadis amb bons resultats: ha assolit el tercer lloc tant en natació convencional i natació adaptada com en el còmput de natació inclusiva.

Pol Santana va competir en 50, 100 i 200 papallona, mentre que Jan Cano i Adriana Rodriguez ho van fer en 50, 100 i 200 lliures. Per altra banda, Quynh Iglesias, va competir en 50 i 100 lliures, així com en 50 i 100 esquena, mentre que Irache Torres ho va fer en 50 i 100 lliures, 100 esquena i 100 braça.

Bons resultats de Santana, Cano i Rodriguez amb la selecció catalana

Pol Santana, va posicionar-se quinzè en els 50 papallona, desè en els 200 papallona i dissetè en els 100 papallona. Tanmateix, va participar en el relleu dels 4×50 mixt estils, on es van posicionar com a primers classificats i es va penjar la medalla d’or.

Per altra banda, Jan Cano, va classificar-se com a desè classificat del 100 lliure, així com catorzè del 200 lliure i tretzè del 50 lliure. Així com, va competir en els relleus de 4×200 i 4×100 lliure, on es va penjar la medalla de plata.

Adriana Rodriguez, va assolir la vuitena posició dels 100 lliure, així com dels 200 lliure i dels 50 lliure. Així com, es va penjar la medalla d’or en el relleu mixt de 6×50 lliure i la de bronze en el 4×200 lliure. Tot i això, va assolir la cinquena posició en el 4×100 estils i la sisena en el 4×100 lliure.

Destacada actuació de la Irache Torres i la Quynh Iglesias

Les representants de la secció d’Adaptada, Irache Torres i Quynh Iglesias han fet una molt bona actuació al Campionat. Totes dues han nedat amb marques molt properes als seus millors registres i han assolit millors marques personals en algunes de les curses. Segons Jordi Bosch, coordinador i entrenador de la secció, “continuen amb la millora constant que busquem des de la secció”. Bosch ha valorat “el planter i l’escola que el CN Terrassa està creant en l’àmbit de l’esport adaptat”.

Cal destacar que aquest campionat ha suposat el debut de la Quynh Iglesias en el Campionat d’Espanya per a joves, i representa també el canvi de generació per a la Irache Torres, que l’any vinent ja passarà a competir amb la categoria absoluta.

Bosch torna de Cadis satisfet amb els resultats, pensant ja en els pròxims compromisos de la secció d’Adaptada, “enfocats a la temporada d’estiu”, ha destacat.