L’infantil femení de waterpolo, plata al Campionat de Catalunya

L’infantil femení de waterpolo, plata al Campionat de Catalunya

L’infantil femení de waterpolo va obtenir la medalla de plata en el Campionat de Catalunya que va celebrar-se el cap de setmana passat a les instal·lacions de Can Llong del CN Sabadell.

El conjunt dirigit per Xavi Pérez, flamant campió d’Espanya i de la Lliga Catalana, va debutar amb una victòria en quarts de final contra el CN Rubí per 10 a 6 (1-0, 3-2, 3-2 i 3-2). Les egarenques van obrir una escletxa inicial gràcies a dues dianes de Maria Manso i una de Martina Fernández, renda que les va permetre arribar al descans amb avantatge (4-2). A la represa, el Rubí va apropar-se momentàniament a un gol (5-4), però els gols de Manso i Vilaseca van ampliar el marge a falta dels darrers vuit minuts. En l’últim període, el CN Terrassa va saber gestionar la diferència i no va patir per accedir a semis.

Les de Xavi Pérez van guanyar-se una plaça per a la gran final després de superar el CE Mediterrani en semifinals per 7 a 5 (0-1, 2-1, 2-3 i 3-0). El conjunt del barri de Sants va dominar els primers instants, però les terrassenques van reaccionar i van poder empatar abans del descans (2-2). A la represa, el CN Terrassa va seguir a remolc de les barcelonines, que van arribar a gaudir d’una diferència de dos gols (3-5). Afortunadament, l’equip de Pérez va poder redreçar el camí i, amb un parcial final de 4 a 0, va capgirar l’electrònic i va classificar-se per a la gran final.

El partit pel títol va ser un derbi vallesà molt emocionant que es va decidir a la tanda de penals a favor del club amfitrió, el CN Sabadell. El matx va finalitzar en empat a quatre (1-0, 0-1, 2-2 i 1-1). El predomini de les defenses sobre els atacs va reflectir-se en l’1 a 1 amb què es va arribar al descans. A la represa, el ritme anotador va créixer. El CN Terrassa va situar-se per davant, 2-3, amb dianes de Fernández i Gutiérrez, però les locals van restablir l’equilibri. El CN Sabadell va tenir el títol a tocar en el temps reglamentari després que Jurado marqués el 4 a 3. No obstant, en el darrer segon, Aitana Gutiérrez va empatar i va conduir la final a la tanda de penals. En els llançaments des dels cinc metres, el CN Sabadell va imposar-se per 8 a 7.

L’infantil femení que va penjar-se la medalla de plata en la màxima cita catalana està integrat per Adriana Gallego, Aina Dalmases, Ainhoa Gómez, Aitana Gutiérrez, Ariadna Drago, Berta Torres, Carlota Castellano, Jana Ortega, Júlia Vilaseca, Lucía Fernández, Maria Manso, Mariona Royo, Martina Fernández i Noa Moral.