Institucional, Seccions

Les tres medallistes internacionals d’aquest estiu

Les tres medallistes internacionals d’aquest estiu

Les waterpolistes Paula Camus, Pili Peña i Nina Ten Broek compareixen en roda de premsa per valorar els seus èxits

El Club Natació Terrassa ha organitzat una roda de premsa aquest migdia per posar en valor l’èxit de les tres medallistes internacionals amb què ha comptat aquest estiu. Les waterpolistes Paula Camus i Pili Peña, or al Campionat d’Europa d’Split amb la selecció espanyola, i Nina Ten Broek, bronze al Campionat del Món de Budapest amb la selecció neerlandesa, han parlat davant dels mitjans de les seves fites i dels seus reptes de futur.

Referents per a les joves de categories inferiors

En la seva intervenció, el president Joan Herrera ha recordat que, fa escassament un any, el club va organitzar un acte semblant per reconèixer la fita de les medallistes olímpiques als Jocs de Tòquio. “Avui, un any després, tenim l’honor de tornar a celebrar grans èxits esportius de tres waterpolistes de l’entitat. Una d’elles hi era llavors i torna a ser-hi avui. És la Pili Peña, capitana de la selecció espanyola, i una autèntica col·leccionista de medalles internacionals. És, sens dubte, un referent del waterpolo estatal i, per a nosaltres, suposa una enorme satisfacció comptar amb ella”.

El màxim responsable de l’entitat també ha tingut paraules per a Paula Camus i Nina Ten Broek. “Per a elles, es tracta de la primera gran fita amb la selecció absoluta, si bé totes dues ja havien pujat al podi amb les seleccions de categories inferiors”. Herrera ha aprofitat l’avinentesa per ressaltar que una altra jugadora del club, Daniela Quinzada, “va assolir la medalla de bronze en el Campionat del Món Cadet”.

El president ha remarcat el paper de totes tres com a referents per a totes les esportistes del club, “un referent necessari i estimulant per a les joves de les categories inferiors, que compten ben a prop amb exemples als quals seguir”. “Estem parlant de tres jugadores situades a l’elit de l’esport, que poden transmetre la seva experiència i coneixements a les generacions que venen per sota”, va afegir. El màxim responsable del club ha subratllat l’orgull que suposa que “aquesta fita hagi arribat de la mà de tres dones, en l’àmbit de l’esport femení que, encara avui, no gaudeix de la visibilitat que mereix”.

Transmetre l’experiència adquirida

Només començar, Pili Peña ha reconegut que no porta el compte de les medalles que acumula amb la selecció espanyola absoluta. “Sé que hem estat en un gran nivell els darrers anys i això s’ha traduït en resultats. Però no m’agrada mirar enrere. Prefereixo viure en el present, m’ajuda molt més ara mateix”.

La capitana del combinat estatal ha explicat que, després dels Jocs de Tòquio, calia fer un procés de creixement. “Vam ser eliminades en quarts del Mundial i, posteriorment, ens vam penjar l’or europeu. Va haver-hi baixes i novetats després de la cita olímpica i, per arribar a dalt de tot, cal treballar i entrenar molt. Ha estat un estiu molt dur, però crec que era imprescindible per guanyar el títol”. Peña ha detallat el seu nou rol dins del vestidor de la selecció. “Ajudo a les joves en tot allò que puc, en tot allò que he après durant la meva experiència. Intento transmetre els valors, perquè el talent el tenen elles, ja es veu”.

La jugadora madrilenya ha reconegut que l’estiu “ja és passat” i que ara mateix ja se centra només en el club i en l’inici de la nova temporada. “Tenim moltes ganes de començar amb les companyes i, com en la selecció, amb il·lusió per aportar coneixements a les més joves”. Quant al planter, Peña s’ha mostrat molt positiva davant l’actitud de les joves de la pedrera que s’han incorporat al primer equip. “A la Copa Catalunya han exhibit coratge i valentia davant de porteria. Es pot treballar molt bé amb elles. A més, comptem amb internacionals com la Nina i la Fleurien, dels Països Baixos, la Kindred, del Canadà, i la Dar, d’Israel. Totes contribuiran perquè les joves pugin un graó”.

Una recompensa

Al seu torn, Paula Camus ha afirmat que la medalla d’or “és una recompensa després de tres anys d’entrenament amb la selecció absoluta”. La madrilenya ha reconegut que l’estiu ha estat molt dur, però valora molt l’aprenentatge adquirit. “He pogut canviar de posició, cosa que m’ajuda a evolucionar com a jugadora. Ha estat una experiència inoblidable”. Quant a la lliga, Camus creu que algun equip pot donar la sorpresa i ficar el cap entre els cinc millors dels darrers anys, Sabadell, Mataró, Terrassa, Sant Andreu i Mediterrani.

Un encreuament desafortunat

Per la seva banda, Nina Ten Broek ha confessat que va ser una llàstima creuar-se amb Espanya en les semifinals de l’Europeu. “És un gran equip. En un bon dia, les podem guanyar, però, quan elles juguen bé, són molt dures. En aquella ocasió, van ser superiors”.

En referència a la nova temporada, la neerlandesa ha descrit l’equip com a “renovat i jove”. “Han marxat jugadores experimentades, però si treballem juntes, millorarem, sens dubte. El treball dur, aprendre unes de les altres i, al cap i a la fi, divertir-nos jugant juntes serà la clau”. Ten Broek considera que una tercera plaça a la Lliga seria una bona posició per al CN Terrassa. “Crec que, ara mateix, estem un pas per darrere del Sabadell i el Mataró, però ens hi podem apropar si treballem amb constància”. Quant a la Champions League, la neerlandesa entén que passar a la segona fase seria un resultat positiu.