La waterpolista Olga Domènech, d’infermera

La waterpolista Olga Domènech, d’infermera a l’Hospital Parc Taulí

“Vaig veure que podia ajudar més en un hospital que quedant-me a casa”, diu la sabadellenca

Des del passat 23 de març, la waterpolista Olga Domènech desenvolupa jornades de dotze hores a la planta sisena de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell, on atén pacients amb coronavirus. La sabadellenca, amb coneixements d’auxiliar d’infermeria i tècnica en documentació sanitària, no s’ho va pensar dues vegades en esclatar l’emergència.

“Quan es va decretar el confinament, vaig haver de tancar el meu negoci de restauració i parar amb la pràctica esportiva d’entrenaments al club. Durant la primera setmana, vaig estar pensant en com ajudar. Vaig veure que podia ser més útil en un hospital que quedant-me a casa”, afirma. “Vaig contactar amb el Juli Fernández, l’actual delegat de la Generalitat a Barcelona i exalcalde de Sabadell, qui em va dirigir al Taulí”.

Domènech explica que la seva tasca és, bàsicament, de suport a infermeria. “Prenem les constants, comprovem la saturació, és a dir, l’oxigen que tenim a la sang, per controlar que no baixi gaire, i traslladem aquesta informació als metges”. A més, afegeix, “fem les higienes, parlem amb els pacients i els intentem posar en contacte amb els familiars”. La jugadora, cinc vegades campiona d’Europa amb el CN Sabadell, assegura que està “impressionada del compromís que demostra tot l’equip i del suport que ens donem unes a les altres en els moments en què l’estat d’ànim decau una mica”.

La waterpolista del CN Terrassa confessa que la millor vivència arriba quan reben la notícia que algun pacient agafa l’alta. “Llavors ens reunim tot l’equip per fer-li un comiat especial per haver superat la malaltia. Són instants de molta emoció”. Com que el seu torn laboral és de vuit del matí a vuit del vespre, Domènech veu, en sortir, l’aplaudiment que la ciutadania dedica a infermers, metges, personal d’ambulàncies, policies i bombers, i s’hi uneix. “Aquest reconeixement ens dona molta força i transmet una sensació d’unió entre tots, cosa que, segurament, és la part més positiva que podem extreure de tot això”.

Escolta com t’ho explica ella mateixa!

Un palmarès brutal

Olga Domènech Morales va néixer el 21 de setembre de 1988 a Sabadell i és una de les quatre jugadores d’alt nivell que ha incorporat el sènior femení de waterpolo del CN Terrassa enguany, juntament amb Paula Leitón, Bea Ortiz i Pili Peña.

Domènech va desenvolupar tota la seva trajectòria esportiva al club de la seva ciutat natal, on va iniciar-se en el waterpolo, esport al qual va arribar a partir de la natació als 12 anys. Amb només 15 va debutar amb el primer equip a Divisió d’Honor, de manera que ha estat partícip de tots els èxits recents del CN Sabadell, equip del qual va ser-ne capitana des de la temporada 2009-2010.

El seu palmarès és veritablement imponent. Acumula cinc Eurolligues i tres Supercopes d’Europa i ha guanyat catorze vegades de la Lliga, tretze la Copa de la Reina i deu la Supercopa d’Espanya. Amb la selecció espanyola, va ser quarta al Campionat d’Europa de Belgrad 2006 i a la Super Final de la Lliga Mundial disputada a Kirixi (Rússia) el 2009. Aquell mateix any va ser vuitena amb el combinat estatal en el Campionat del Món de Roma.