Esport inclusiu

La secció de natació adaptada del Club Natació Terrassa participa en la segona jornada de la lliga catalana

• Per al responsable i entrenador de la secció, Jordi Bosch, la d’ahir va ser una gran competició, gràcies al nivell esportiu assolit pels nedadors i nedadores del Club

Diumenge, 14 gener de 2024, a les instal·lacions del Club Natació Barcelona, es va dur a terme la segona jornada corresponent a la Lliga Catalana de Natació Adaptada. La secció de Natació Adaptada del Club Natació Terrassa va participar-hi amb una quinzena de nedadors i nedadores: Tamara Campos, Raül Cobo, Víctor Cobo, Susanna Estany, Jacobo Garrido, Pau González, Enrique Lupiáñez, Juan de Dios Navas, Judith Pérez, Àlex Sánchez, Irache Torres, i Àlex Villarejo.

Per la seva banda, Mar Busqueta i Quynh Iglesias van nedar diverses curses de la categoria de promoció, amb molt bons resultats, també.

L’entrenador i responsable de la secció de Natació Adaptada del Club, Jordi Bosch, ha valorat de forma molt positiva aquesta segona jornada de la Lliga Catalana. “Tot i no  ser una competició per assolir resultats, ja que la càrrega d’entrenaments és molt alta, alguns dels nedadors han aconseguit millors marques personals o han nedat molt a prop de les seves millors marques”, ha destacat.

La lliga catalana de Natació Adaptada

Organitzada per la Federació Catalana d’Esports de Persones amb Discapacitat Física, la lliga catalana de Natació Adaptada es du a terme cada temporada. Els i les esportistes competeixen en diferents categories, que s’adapten a les diverses discapacitats i els diferents graus de funcionalitat.

Les jornades tenen lloc, un cop al trimestre i durant tota la temporada, a les seus dels diversos clubs que hi participen.

Propers compromisos de la secció

Les properes setmanes, els nedadors i les nedadores de la secció de Natació Adaptada del club egarenc tenen previst disputar altres cites esportives destacades.

Una d’elles, el campionat d’Espanya AXA de Natació de Joves, que es durà a terme a la localitat de Valdemoro el 27 i el 28 de gener. En aquest campionat està prevista la participació de les dues nedadores Irache Torres i Quynh Iglesias, de 15 i 11 anys respectivament, que representaran en aquest campionat estatal al Club Natació Terrassa.

D’altra banda, al febrer, els nedadors egarencs participaran en el campionat internacional que organitza el Club Natació Barcelona, una cita molt destacada en el calendari esportiu de la secció.

Finalment, cal destacar que el Club Natació Terrassa acollirà una altra fita força important d’aquest primer trimestre: el Campionat de Catalunya de Natació Adaptada.