Espanya, campiona de la Superfinal de la Lliga Mundial de waterpolo

Espanya, campiona de la Superfinal de la Lliga Mundial de waterpolo

La selecció femenina de waterpolo, amb les jugadores del club Paula Camus i Pili Peña entre les protagonistes, va proclamar-se campiona de la Superfinal de la Lliga Mundial que va celebrar-se a Tenerife després de batre Hongria en la final en la tanda de penals (18-19). És el primer cop que el combinat estatal guanya aquesta competició.

Les de Miki Oca van refer-se de seguida del gol inicial de Pocze a través de l’encert d’Anni Espar i Bea Ortiz. Una inspirada Pocze va empatar i Keszthelyi, jugadora de l’Assolim CN Mataró, va avançar de nou les hongareses. Després d’una gran aturada de Martina Terré, Paula Leitón va restablir l’equilibri al final del primer quart (3-3).

Irene González va recuperar la iniciativa per al combinat estatal, però Parkes i Pocze col·locaven per davant les magiars (5-4). L’afició que omplia la piscina del Real Club Náutico de Tenerife va impulsar el conjunt d’Oca, que va capgirar l’electrònic amb Ortiz i González com a protagonistes. Keszthelyi, sobre la botzina, va igualar a sis.

A la represa, l’estira-i-arronsa es va mantenir. González va marcar la seva tercera diana només arrencar el tercer període. Però dos gols de Szilagyi van canviar novament el signe del matx (8-7). L’equip de Miki Oca no acabava de tancar la defensa com en jornades anteriors, però sí que va mostrar la competitivitat que el caracteritza. L’intercanvi de cops va conduir el marcador fins al 9 a 9 amb què va finalitzar el quart.

El desenllaç va ser molt emocionant. D’entrada, el matx va estar interromput durant deu minuts després d’una acció entre Paula Leitón i Farago que va ser revisada pel VAR. Un cop va reprendre’s el joc, Judith Forca, en jugadora de més, va anotar el 9 a 10 i, a dos minuts i mig de la botzina, va repetir per ampliar el marge (9-11). Hongria, però, no havia dit la darrera paraula i Leimeter i Gurisatti, sobre la botzina, van portar la final a la tanda de penals, en la qual va emergir la figura de Martina Terré, que va ser determinant en aturar tres llançaments.

Tres jugadores més

El CN Terrassa va comptar amb tres representants més en la Superfinal de la Lliga Mundial. Els Països Baixos, amb Fleurien Bosveld i Nina Ten Broek, van classificar-se en quarta posició després de caure contra els Estats Units en el matx per la medalla de bronze en la tanda de penals (16-15). Canadà, amb Kindred Paul entre les protagonistes, va acabar en setena plaça en superar Nova Zelanda (13-6) en el partit pel setè i vuitè lloc.