Natació

Enrique Prats disputarà el Campionat d’Europa Júnior de natació

Enrique Prats disputarà el Campionat d’Europa Júnior de natació

El nedador incorporat al club enguany competirà amb l’equip suís

El nedador del CN Terrassa Enrique Prats disputarà aquest estiu el Campionat d’Europa Júnior que se celebrarà a Aberdeen (Escòcia) entre el 8 i el 12 de juliol. Incorporat al club aquesta temporada, Prats afrontarà la màxima competició continental com a membre de la selecció suïssa, atès que té doble nacionalitat.

Prats va aconseguir la mínima en 100 m braça el mes de desembre passat en una competició internacional a Hongria a la qual va assistir amb la selecció suïssa. Va aturar el crono en 1.04.04, tot rebaixant els 1.04.46 que demanava la federació helvètica. “De moment, tinc aquesta mínima i aspiro també a assolir-la en els 50 m braça”, afirma. El nedador hispanosuís explica que les marques requerides per Suïssa són més assequibles que els temps que demana la Federació Espanyola de Natació. “A més, si hagués canviat de nacionalitat, no hagués pogut participar aquest estiu a l’Europeu júnior, ja que la FINA determina que cal estar un any sense competir en aquests casos, de manera que hagués esgotat la meva etapa com a júnior”.

El nedador del CN Terrassa ja va disputar la màxima competició continental júnior l’estiu passat a Kazan. Prats va afrontar tres proves a la ciutat russa, els 50, els 100 i els 200 m braça.

La natació, una vocació tardana

Nascut a Barcelona el 5 de maig del 2002, Enrique Prats va traslladar-se a Suïssa, el país natal de la seva mare, l’any 2013. És allà, amb 12 anys, quan s’inicia en l’esport de la natació, on comença a destacar ràpidament. L’any 2018 es proclama campió suís júnior en 100 i 200 m braça.

Prats va militar a Suïssa en el Schwimmklub Burgdorf i en el Schwimmklub Bern. El CN Terrassa és el seu primer club a Catalunya. Des del passat 2 de setembre, gaudeix d’una beca al CAR de Sant Cugat, on s’entrena sota la direcció dels tècnics Luis Rodríguez i José Antonio del Castillo.