El sènior masculí de waterpolo vol anar pas a pas a la lliga

El sènior masculí de waterpolo vol anar pas a pas a la lliga

El conjunt de Dídac Cobacho s’estrena demà a casa contra el CN Sant Andreu (20.45h)

El sènior masculí de waterpolo debutarà demà en la Lliga Divisió d’Honor Masculina a casa contra el CN Sant Andreu (20.45h). Després de l’eliminació en la primera fase de l’Euro Cup, el conjunt de Dídac Cobacho s’estrena en la competició de la regularitat amb la voluntat d’anar pas a pas tenint en compte la transformació que ha patit l’equip.

Dit això, el tècnic local és partidari de fixar objectius a curt termini. “El grup ha de saber on està i on pot arribar”. De moment, diu, “volem classificar-nos per a la Copa del Rei”, i, poc a poc, veure a què es pot aspirar.

L’entrenador egarenc valora molt positivament la participació europea. “Sempre aporta un estímul i suposa un creixement. Del primer al darrer partit de la fase, hi ha una diferència notable. Crec que s’ha notat l’evolució dels jugadors. Europa és dura i exigent i sempre et posa on et toca”. Cobacho remarca que, en el planter, “hi ha una barreja de waterpolistes olímpics amb jugadors que no havien jugat en lliga ni en competició europea, que són debutants en tot”. El tècnic local explica que, de la Copa Catalunya fins ara, “hi ha una progressió”. “Cal tenir en compte que l’equip està en construcció, amb noves peces que cal que es vagin conjuntant”.

Cobacho reconeix que l’equip ha de millorar en els inicis de partit. “És un aspecte que ens està penalitzant, ja que condiciona la rotació posterior. Hem d’arrencar amb més intensitat, ja que encaixem massa gols en els primers minuts, cosa que ens obliga a anar a remolc. És possible que, en no tenir tanta profunditat de banqueta, inconscientment, comencem amb peus de plom, però ho hem de revertir”.

El CN Terrassa presenta enguany les incorporacions del lateral Adrià Delgado, procedent del CN Barcelona, de l’australià Matt Wilson i dels joves de la pedrera Dani Díaz i Guillem Comas, que poden no ser els únics jugadors de la base que acabin tenint minuts en el primer equip. “L’Adrià és un jugador de referència, ha de fer d’entrenador-jugador dins de l’aigua, de formador dels waterpolistes més joves”. Pel que fa a Wilson, Cobacho subratlla que necessita un temps d’adaptació. “És un noi jove, que ve de molt lluny, amb el qual cal ser pacient. Durant la fase de l’Euro Cup, ja n’hem vist una progressió”.

Un rejovenit Sant Andreu

Quant al rival de demà, l’entrenador egarenc remarca que ha experimentat un rejoveniment notable. “Ha perdut jugadors veterans com Diego Tebar, Javi Bustos o Yago Bofill i ha incorporat dos australians, el porter John Albert Hedges i Chaz Jayden Poot, i joves com Joan Villamayor”. Cobacho s’espera un contrincant “intens i combatiu”.