El sènior masculí de waterpolo visita un OSC Budapest a l’alça

El sènior masculí de waterpolo visita un OSC Budapest a l’alça

L’equip de Dídac Cobacho s’enfrontarà demà (19.00h) als hongaresos en la desena jornada de la fase de grups de la Champions League

El sènior masculí de waterpolo ha viatjat aquest matí cap a Budapest per enfrontar-se demà (19.00h) a l’OSC en partit corresponent a la desena jornada de la fase de grups de la Champions League. Just després de disputar la Copa del Rei, el conjunt de Dídac Cobacho, cinquè amb tretze punts, visita un rival en plena forma tal com demostren les dues victòries assolides en les dues darreres jornades contra el Ferencvaros i el Pro Recco. L’OSC Budapest ocupa el tercer lloc del grup amb dinou punts, a només un dels líders.

El tècnic local explica que l’equip surt d’una fase de partits de Champions contra rivals d’un nivell semblant, “amb què hem aconseguit resultats molt satisfactoris, dels quals estem molt contents”. Ara, el calendari s’endureix i la primera prova d’això és el xoc de demà contra l’OSC. “És un conjunt clarament a l’alça. Sense anar més lluny, va guanyar al Pro Recco a domicili”.

Cobacho afirma que els hongaresos combinen una “gran defensa” amb un potencial ofensiu notable. “Drasko Brguljan és el creador del joc i compten amb  grans llançadors com Andrija Prlainovic i Krisztian Manhercz”. L’entrenador egarenc també destaca la tasca sota els pals del porter de la selecció sèrbia Branislav Mitrovic. En aquest context, i acabada de disputar la Copa del Rei amb tota la càrrega física que implica, el tècnic terrassenc entén que l’objectiu serà “seguir creixent en aquesta Champions, tot aprofitant la dinàmica positiva que ens està proporcionant per a les competicions domèstiques”.

Dissenyat per guanyar la Champions

El jugador Jordi Chico considera que l’OSC “està dissenyat per guanyar la Champions”, atès que compta amb jugadors com Andrija Prlainovic, “un dels millors del món”. El defensor de boia egarenc recorda que l’equip arriba a la cita després de jugar tres partits gairebé consecutius de Copa del Rei, “cosa que suposa una despesa física important”, i que el rival viu un moment dolç. “Vénen de derrotar dos grans equips, com el Pro Recco i el Ferencvaros”.

Chico subratlla que l’equip “és conscient” de la piscina que visitarà. “Sabem que a Hongria el waterpolo es viu molt intensament i que ells voldran mantenir aquesta ratxa positiva que duen. Lluitarem amb totes les nostres forces per mirar de trencar-la”.

Retornar l’hegemonia hongaresa a Budapest

Seguint l’exemple del Ferencvaros, l’estiu del 2018, l’OSC va invertir en el primer equip per tal de retornar a Budapest l’hegemonia del waterpolo hongarès, que s’havia traslladat a altres ciutats, com ara Szolnok o Eger, en els darrers anys.

Les inversions, no obstant, no van proporcionar títols. La temporada passada, l’OSC va ser segon a la lliga i va caure en les semifinals de l’Europa Cup. El club va confiar en aquest grup de jugadors, tot incorporant un fitxatge de primer nivell, el serbi Andrija Prlainovic, la grandesa del qual es reflecteix en una dada: és l’únic jugador que ha guanyat la Champions League amb quatre clubs diferents.

L’equip hauria de créixer sota la direcció del seleccionador Lajos Vad. Té potencial per accedir a la Final Eight i lluitar per tot, ja que aplega talent i experiència en totes les posicions. Compta amb els boies Balazs Harai i Nemanja Ubovic, amb els atacants Drasko Brguljan i Krisztian Manhercz, amb el porter Branislav Mitrovic i amb el defensor de boia Sava Randjelovic.

L’OSC Budapest ha guanyat tres títols continentals, dues Champions League (1973 i 1979) i una Supercopa d’Europa (1979).