Visita a un dels equips més potents d’Europa

Picture of Premsa Club Natació Terrassa

El sènior masculí de waterpolo visita un dels equips més potents d’Europa

L’equip de Dídac Cobacho s’enfrontarà dissabte a Bèrgam (20.30h) al poderós Pro Recco en la segona jornada de la fase de grups de la Champions League

El sènior masculí de waterpolo visitarà dissabte (20.30h) una de les piscines més complicades del continent. Després de la victòria excel·lent de la primera jornada a casa contra el Dinamo Tbilisi georgià, el conjunt de Dídac Cobacho disputarà el primer partit com a visitant en la fase de grups de la Champions League contra el Pro Recco italià, un candidat ferm a adjudicar-se el títol, més encara quan esdevindrà l’amfitrió de la Final Eight d’enguany.

El tècnic local confessa que l’equip està especialment il·lusionat davant el repte. “Estem molt contents, atès que és una oportunitat per enfrontar-nos contra un dels grans clubs d’Europa, contra un conjunt destinat a guanyar aquesta edició de la Champions. La nostra intenció és gaudir de l’experiència tot jugant contra els millors”.

Cobacho explica que, un cop dins el top 16 europeu, el grup és conscient que aquesta mena de partits “ens faran créixer com a equip, ja que veurem la realitat del waterpolo d’alt nivell”. “Hem de gaudir de cadascun dels minuts i aprendre tot el que puguem d’un equipàs com el Pro Recco, una autèntica selecció mundial”.

Un premi

El jugador Fran Sánchez coincideix amb el parer del seu tècnic. “Jugar contra el Recco és un premi per a nosaltres. Hem d’assumir-ho com una experiència, com un aprenentatge davant els millors jugadors del món. No hem d’oblidar que estem parlant d’un equip dissenyat per guanyar la Champions que compta amb molts waterpolistes que són campions olímpics”.

Sánchez afirma que cal aprofitar la visita a una piscina tan difícil i “tan mítica” com la del conjunt italià per “gaudir de la competició”. El defensor de boia molinenc reconeix que hagués preferit visitar el Recco un cop més avançada la competició. “En tot cas, el nostre objectiu serà gaudir, fer un bon paper i oferir un bon espectacle”.

Una selecció mundial

Tant Cobacho com Sánchez són contundents quan se’ls pregunta quins jugadors destacarien del planter que dirigeix el croat Ratko Rudic, membre des de l’any 2007 del Saló de la Fama de la Natació Internacional per ser considerat un dels millors entrenadors de waterpolo de la història. Ambdós responen “tots”.

El Pro Recco s’ha reforçat enguany, bàsicament, amb jugadors italians de primer nivell, com ara Andrea Fondelli, Edoardo Di Somma, Stefano Luongo i, especialment, Pietro Figlioli. La cirera del pastís és el defensor de boia croat i campió olímpic Andro Buslje, que forma amb Leka Ivovic una parella de defensors incomparable a nivell europeu. Els italians també han incorporat un dels millors porters del món, el croat Marko Bijac que, en principi, serà baixa per lesió.

El planter està farcit d’estrelles, ja que, a més dels esmentats, compta amb tres esquerrans de luxe com Filip Filipovic, Dusan Mandic i Gonzalo Echenique, dos boies molt poderosos com Niksa Dobud i Joe Kayes i el MVP del darrer Campionat del Món de Gwangju, Francesco Di Fulvio.

El palmarès internacional del Pro Recco és també impressionant. Acumula vuit Champions League (1965, 1984, 2003, 2007, 2008, 2010, 2012 i 2015) i sis Supercopes LEN (2003, 2007, 2008, 2010, 2012 i 2015).