Visita al campió d’Europa

El sènior masculí de waterpolo visita el campió d’Europa

L’equip de Dídac Cobacho s’enfrontarà demà (18.15h) al Ferencvaros Telekom Budapest en la tercera jornada de la fase de grups de la Champions League

El sènior masculí de waterpolo visitarà demà (18.15h) la piscina de l’actual campió d’Europa, el Ferencvaros Telekom Budapest. Després del partit a la piscina del Pro Recco, un candidat ferm a adjudicar-se el títol enguany, el conjunt de Dídac Cobacho afronta un altre matx de màxima exigència contra un equip farcit de grans jugadors que mirarà de repetir l’èxit de la temporada passada.

El tècnic local explica que, després de jugar contra el Pro Recco, l’equip compta amb “una altra oportunitat per mesurar-se contra un dels grans conjunts del continent, un d’aquells equips en el qual t’emmiralles, al qual vols assemblar-te algun dia després de molts anys de treball”. Cobacho confessa que espera un partit en què “puguem gaudir i que ens serveixi novament per adquirir experiència i per viure moments increïbles com els que hem viscut fins ara”.

L’entrenador terrassenc remarca que el Ferencvaros no només va guanyar la Champions League la temporada passada. “De fet, ho va guanyar tot. Va adjudicar-se la Supercopa d’Europa i la lliga hongaresa, una de les més prestigioses d’Europa”. Cobacho subratlla la feina de Zsolt Varga a la banqueta. “Ha aconseguit el creixement progressiu de l’equip i ha sabut adaptar a la perfecció els nous fitxatges”. En aquest sentit, el tècnic egarenc destaca enguany la incorporació del grec Ioannis Fountoulis, “un waterpolista amb molt talent i gran capacitat anotadora”. D’entre el planter, sobresurt també el nom de Denes Varga, “un autèntic referent”. Cobacho, però, entén que no es poden esmentar només dos jugadors. “Tot el planter és d’altíssim nivell. És un equip molt potent”.

Seguir aprenent

El jugador Sergi Mora reconeix que el grup espera el partit amb “la màxima il·lusió”. “Ens enfrontem a un dels millors equips d’Europa amb l’objectiu d’acumular experiència en la competició, sobretot de cara als propers partits que jugarem a casa. Serà un aprenentatge per a nosaltres i, òbviament, intentarem assolir el millor resultat possible”.

L’atacant manresà considera que cal “defensar amb molta intensitat” per contrarestar el potencial ofensiu hongarès. “Ens interessa un partit amb pocs gols perquè la nostra capacitat anotadora és menor”. D’entre el planter, Mora cita el líder i referent, Denes Varga, i l’esquerrà Marton Vamos. “Són tots excel·lents”.

De nouvingut a campió

El Ferencvaros ha trigat ben poc en assolir el cim a Europa, atès que l’any passat va proclamar-se campió en la seva primera participació en la Champions League moderna. Ara aspira a reeditar l’èxit, motiu pel qual ha reforçat l’equip amb el grec Ioannis Fountoulis, el boia canadenc Nicolas Constantin-Bicari i l’esquerrà Gergo Zalanki. Denes Varga, de 32 anys, és el líder indiscutible d’un equip que compta amb waterpolistes de la qualitat de l’esquerrà Marton Vamos, del porter Suma Vogel, del defensor Nikola Jaksic o del boia Tamas Mezei.

L’equip entrenat per Zsolt Varga ha guanyat totes les competicions en què ha participat en els darrers dos anys naturals. Si el proper 2 de novembre s’imposa a la Supercopa d’Europa, haurà acumulat deu títols entre el 2018 i el 2019. El palmarès continental dels hongaresos és esplèndid. A més de la Champions League 2019, ha guanyat dues Euro Cup (2017 i 2018), quatre Copes LEN (1975, 1978, 1980 i 1988) i dues Supercopes LEN (1978, 1980 i 2018).

+ SEGUEIX EL PARTIT AQUÍ!