El sènior masculí de waterpolo torna a la lliga a la piscina del CN Catalunya

El sènior masculí de waterpolo torna a la lliga a la piscina del CN Catalunya

Després de la disputa de la Challenger Cup el cap de setmana passat, el sènior masculí de waterpolo torna demà a la lliga amb la visita a la piscina del CN Catalunya (16.30h) en partit corresponent a la 6a jornada de la Lliga Divisió d’Honor Masculina. El matx es disputarà a les instal·lacions de la UE Horta, atès que la piscina Sant Jordi, on sol jugar com a local l’equip de Gràcia, roman tancada pel despreniment d’unes plaques del fals sostre que va tenir lloc el mes de passat. El conjunt de Dídac Cobacho arriba a la cita amb dues victòries i una derrota en els tres partits disputats, mentre que l’equip de Francesc Xavier Tato Garcia acumula una victòria i quatre derrotes en cinc compromisos.

L’equip afronta el repte amb el contratemps de l’estat físic de Matt Wilson, que ha patit problemes estomacals durant la setmana i no estarà al cent per cent. Tampoc és segura la presència del tècnic Dídac Cobacho, que està malalt. Si no es recupera a temps, Sergi Mora, el segon entrenador, dirigirà el grup demà.

Mora explica que la fase de la Challenger Cup disputada el cap de setmana ha suposat un gran estímul per a l’equip. “Esportivament, sempre ajuda afrontar partits d’aquesta mena, contra rivals que no acostumes a tenir. A nivell mental, també ha esdevingut una experiència molt positiva, ja que els jugadors han pogut sentit el suport de l’afició, que va tornar a omplir les graderies. Tot plegat ens ha de fer créixer”.

Respecte al xoc de demà, el tècnic manresà no concedeix importància al precedent d’enguany entre ambdós equip a Copa Catalunya, que va finalitzar amb victòria egarenca (4-9). “No ens trobarem el mateix contrincant. Haurà evolucionat. Sortirà amb molta intensitat i mirarà de doblar a la posició de boia per treure exclusions”. Davant d’això, Mora demana “concentració” des del primer instant.

L’entrenador manresà defineix el conjunt del barri de Gràcia com un “equip jove” amb waterpolistes “amb projecció, com ara el porter Alejandro Alegre i el boia Biel Gomila, subcampions d’Europa júnior amb el combinat estatal”. Quant al planter que dirigeix Francesc Xavier Tato Garcia, Mora subratlla també l’aportació del veterà Gonzalo López-Escribano. “Té experiència i caràcter”, diu.