L’Oradea, rival en la tercera fase de la Champions

El sènior masculí de waterpolo s’enfrontarà al CSM Digi Oradea en la tercera fase de la Champions League

L’anada de l’eliminatòria es disputarà el dissabte 21 de setembre a Terrassa i la tornada, el dimecres 25 a la ciutat romanesa

Després de classificar-se brillantment per a la tercera fase de la Champions League de waterpolo per segon any consecutiu, el CN Terrassa ha conegut aquest migdia el rival amb qui s’haurà d’enfrontar en aquesta ronda, que no es desenvoluparà en format de grup sinó en format d’eliminatòria d’anada i tornada. El contrincant del conjunt de Dídac Cobacho serà el CSM Digi Oradea romanès. L’eliminatòria arrencarà el dissabte 21 de setembre a Terrassa, mentre que la tornada tindrà lloc a Oradea el dimecres 25 de setembre. Els horaris d’ambdós partits encara estan per determinar.

El tècnic local afirma que, arribats a aquest punt, qualsevol dels tres rivals “era de nivell. Sense anar més lluny, l’Oradea ve de guanyar el CN Barcelona diumenge, l’equip que l’any passat ens va eliminar en el play-off pel títol de lliga”. Cobacho entén que es tracta d’un contrincant que acumula “prou rodatge, atès que ja ha disputat dues rondes de Champions”. Dit això, l’entrenador terrassenc reconeix que es tracta d’una eliminatòria “oberta”, “la més equilibrada que hem afrontat aquestes dues temporades, ja que, gràcies al primer lloc en la segona fase, hem evitat rivals com el Brescia o l’OSC Budapest, contra els quals ens vam enfrontar la campanya anterior”. El tècnic egarenc, però, toca de peus a terra. “És tot just la segona vegada en la història que arribem a aquesta fase. No ens oblidem”.

El CSM Digi Oradea està dirigit per un vell conegut de la lliga espanyola, Dorin Costras, que havia entrenat el Mataró i el Mediterrani. “Ens coneix perfectament, fet que sempre és perillós”, diu Cobacho. D’entre el planter, destaca el japonès Yusuke Inaba, “que compta amb un gran llançament”, i el porter Gojko Pijetlovic, “campió olímpic, mundial i europeu amb la selecció sèrbia”.

Segon classificat del grup C

El CSM Digi Oradea arriba a la tercera fase com a segon classificat del grup C, del qual va ser-ne l’amfitrió. Els romanesos van sumar sis punts després de vèncer el Lokomotiv Tbilisi (25-6) i el CN Barcelona (9-8) i de perdre contra l’AN Brescia (16-4), que va classificar-se com a líder de grup. El conjunt romanès també va disputar la primera fase enquadrat en el grup A, que va desenvolupar-se a Sabac (Sèrbia) del 29 d’agost a l’1 de setembre. Va obtenir la quarta plaça amb sis punts amb un balanç de dues victòries contra el GS Apollon Smyrnis (7-6) i el Galatasaray SK (13-5) i de tres derrotes contra l’Estrella Roja (6-7), el VK Sabac (8-10) i el Dynamo de Moscou (8-9).

Tres eliminatòries més

Els altres tres aparellaments de la tercera fase de la Champions League de waterpolo són:

Jadran Split (Croàcia) – Team Strasbourg (França)

AN Brescia (Itàlia) – Sintez Kazan (Rússia)

OSC Budapest (Hongria) – Vouliagmeni NC (Grècia)

Els equips esmentats en primer lloc acolliran el partit d’anada el dissabte 21 de setembre i els segons, el xoc de tornada el dimecres 25 de setembre.