A la recerca de la proesa

Picture of Premsa Club Natació Terrassa

El sènior masculí de waterpolo buscarà la proesa a Budapest

El conjunt de Dídac Cobacho s’enfronta demà a l’OSC Budapest en la tornada de quarts de final de l’Euro Cup (20.00h, esport3.cat)

L’empat a nou del partit d’anada deixa l’eliminatòria oberta

El CN Terrassa ha viatjat aquest matí a Budapest per afrontar demà un repte de grans dimensions. El conjunt de Dídac Cobacho disputarà (20.00h, esport3.cat, 21.30h, Esport 3 en diferit) el partit de tornada de quarts de final de l’Euro Cup contra l’equip que, probablement, és el màxim favorit per guanyar-la, l’OSC Budapest. No obstant, l’empat a nou registrat en el matx d’anada celebrat a l’Àrea Olímpica el passat 21 de novembre concedeix els egarencs la possibilitat de trencar els pronòstics.

El tècnic local insisteix en el missatge transmès abans del partit d’anada. “Tot i l’empat a nou, ells són indiscutiblement els favorits, no només de l’eliminatòria sinó també per endur-se el títol de la competició. És molt complicat donar la sorpresa”. Dit això, Cobacho es mostra rotund respecte a l’actitud de l’equip davant del desafiament. “Sortirem amb valentia. Si morim, morirem fidels al nostre estil. No podem limitar-nos a defensar i a buscar un partit de pocs gols, perquè ells tenen llançadors excel·lents i waterpolistes de molta envergadura”. “La valentia ens ha portat fins aquí. Només cal veure el partit contra el Brescia. Costa molt fer aquest trajecte fins als quarts de final de l’Euro Cup, hi ha molt esforç econòmic i humà al darrere, de manera que hem de donar-ho tot. No ens pot quedar res a dins”, afegeix.

L’entrenador egarenc reconeix que el matx de dissabte de lliga a Sabadell és “la millor preparació” per al xoc de demà. “Un desenllaç com aquest, amb tanta igualtat, amb tanta intensitat, resulta ideal. Això sí, no podem perdonar tantes situacions de superioritat numèrica”. Cobacho entén que guanyar un partit a l’últim segon suposa “una injecció de moral extra” per un equip que ja travessa un moment dolç, tal com demostra la ratxa de cinc victòries consecutives en lliga.

Quant al planter rival, i tot i que defineix l’OSC Budapest com un bloc compacte, el tècnic terrassenc en destaca la potència del gegant Balasz Harai a la boia, la conducció de l’equip que exerceix el montenegrí Drasko Brguljan, el tir exterior del serbi Sava Randelovic i la solvència sota els pals de Branislav Mitrovic.

Semifinalista de la Copa LEN la temporada 2007-2008

En cas de superar l’eliminatòria contra l’OSC Budapest, el club igualaria la millor actuació en aquesta competició. El CN Terrassa ha competit quatre vegades més en la Copa LEN, el precedent de l’actual Euro Cup. La temporada 2007-2008 va completar una actuació esplèndida en arribar a les semifinals, ronda en què va caure contra l’Shturm Chehov rus. La campanya anterior, la 2006-2007, l’equip entrenat per Dani Nart també va quallar també un paper destacat. Va quedar eliminat en quarts de final contra el Sibenik croat. En les altres dues participacions, les temporades 2010-2011 i 2016-2017, els egarencs van caure en la segona fase.