A per la sisena

El sènior masculí de waterpolo busca a Tenerife la sisena victòria consecutiva

El sènior masculí de waterpolo s’enfrontarà demà (18.00, hora canària) a l’Echeyde Pequeño Valiente en partit corresponent a la dissetena jornada de la Lliga Premaat Divisió d’Honor. El conjunt de Dídac Cobacho, segon amb 42 punts, tractarà de sumar la sisena victòria consecutiva en lliga, un objectiu assequible sobre el paper, atès que l’equip tenerifenc és penúltim amb set punts.

El tècnic local afronta el repte amb els contratemps de l’absència de Sergi Mora, que complirà el segon partit de sanció per l’expulsió en el partit de quarts de Copa del Rei contra l’Atlètic-Barceloneta, i de l’estat físic d’Agustí Pericas, que arrossega molèsties a l’espatlla dreta i no estarà al cent per cent. Tot i això, Cobacho admet la condició de favorit. “Són punts que hem de sumar. De fet, és un tipus de partit en el qual tens més coses a perdre que a guanyar”.

L’entrenador egarenc, no obstant, sí que assenyala aspectes logístics que condicionen el matx. “És un desplaçament llarg, que t’obliga a matinar molt, i jugarem en piscina descoberta, cosa que sempre afegeix una dificultat extra”. A més, manifesta Cobacho, l’Echeyde és un conjunt que planteja més resistència com a local. “Voldran alentir el ritme, tenir possessions llargues i jugar oberts per evitar els contracops”. En aquest sentit, el tècnic terrassenc entén que serà vital “entrar en partit ràpidament per obrir una escletxa inicial que ens permeti encarar els dos darrers quarts amb tranquil·litat”.

El compromís de demà enceta la recta final de la fase regular de la lliga. “Després de la visita a Tenerife, afrontarem partits claus per assolir el nostre objectiu de mantenir la segona plaça. No només ens enfrontarem al rival directe, el CN Barcelona, sinó que també viatjarem a Madrid per jugar contra el Canoe i rebrem el Sabadell que, últimament, ens està guanyant a domicili”.

Quant a l’equip que dirigeix Yurismel Horta, cal destacar l’aportació golejadora de Santiago San Martín i Adrián Abad, que sumen 22 i 20 dianes, respectivament. L’Echeyde Pequeño Valiente presenta tres altes aquesta temporada, el porter neozelandès Dylan Smith, l’alemany Philipp Kotowski i l’argentí Felipe Simón.