El sènior masculí de waterpolo, a continuar entre els millors

El sènior masculí de waterpolo, a continuar entre els millors

El conjunt de Dídac Cobacho s’estrena demà a la piscina del WP Navarra (19.30h)

El sènior masculí de waterpolo debutarà demà en la Lliga Divisió d’Honor Masculina a la piscina de la Ciudad Deportiva Amaya contra el WP Navarra (19.30h). Després d’haver aconseguit la classificació per a la segona fase de la Champions League a Savona, el conjunt de Dídac Cobacho s’estrena en la competició de la regularitat amb l’objectiu de situar-se, un any més, entre els millors.

El tècnic local afirma que el propòsit és “estar al més amunt possible”. “Hem de ser ambiciosos per seguir buscant un lloc entre els tres primers, en les places que donen accés a la Champions”. Cobacho assenyala el CN Atlètic-Barceloneta com a favorit, “malgrat haver rejovenit la plantilla”, i destaca que tant CN Barcelona com CN Sabadell han apujat el seu nivell.

L’entrenador egarenc considera que l’equip arriba en molt bones condicions al debut a la lliga. “Hem sortit reforçats de la primera fase de la Champions. Després de l’empat contra el Montpellier, el primer rival potent amb el qual ens hem topat enguany, vam quallar un partit molt complet contra el Savona, malgrat la derrota”. Cobacho subratlla que la Champions ha de servir per créixer en la competició domèstica. “Aquests partits europeus ens han d’aportar un punt extra que s’ha de reflectir en la lliga. És a dir, demà s’ha de veure que venim d’una fase de Champions”.

El CN Terrassa presenta enguany les incorporacions del lateral Víctor Flores procedent del CN Barcelona, de l’extrem Óscar Aguilar, que torna a casa després d’una temporada al CN Mataró, i del jove de la pedrera Pol Garcia. “El Víctor sumarà en l’aspecte ofensiu i, a més, està demostrant molt bon criteri dins de l’aigua. M’està agradant com s’està adaptant. Pel que fa a l’Óscar, no ha calgut cap tipus d’acoblament. Ha estat tota la vida aquí i el pas pel Mataró ha estat un petit parèntesi. I el Pol és un waterpolista de futur que ja sembla un més de la plantilla malgrat acabar d’arribar-hi”. Respecte a la baixa del boia Agustí Pericas, Cobacho reconeix que sempre és difícil substituir una posició tan específica. “El Ricard Alarcón, el Fran Sánchez i el Víctor Alegre estan entrant a la posició de boia i poden complementar bé el Víctor Gutiérrez, el nostre boia pur”.

Dos partits en quatre dies

Els egarencs afrontaran dos partits de lliga en quatre dies. Demà, debutaran contra el WP Navarra, “un feu sempre complicat”. L’equip de Manel Silvestre ha incorporat el brasiler Ruda Franco, “un waterpolista amb molta capacitat ofensiva”. El CN Terrassa rebrà la visita dimarts (15.45h) del CN Echeyde en partit avançat de la segona jornada amb motiu de la disputa de la segona fase de la Champions League a París entre el 8 i el 10 d’octubre. “És un equip que tracta de progressar per accedir a la part mitjana de la taula. Ha fet una aposta decidida per Albert Español com a entrenador-jugador i mira de fer concentracions amb equips estrangers per mantenir la tensió competitiva, ja que ells no poden fer entrenaments freqüents amb altres equips de la lliga”. En tot cas, Cobacho admet que són conjunts inferiors sobre el paper, malgrat “la il·lusió” amb què es comença una nova temporada. “Sens dubte, sumar els sis punts és l’objectiu”.