El sènior femení de waterpolo vol continuar al podi de la lliga

El sènior femení de waterpolo vol continuar al podi de la lliga

El conjunt de Xavi Pérez debuta demà a la piscina de Can Rosés contra el CN Rubí (19.45h)

El sènior femení de waterpolo s’estrenarà demà (19.45h) a la Lliga Divisió d’Honor Femenina de waterpolo 2021-2022. El conjunt de Xavi Pérez afrontarà d’entrada un derbi vallesà a la piscina de Can Rosés contra el CN Rubí en matx corresponent a la tercera jornada. Les egarenques, que van obtenir una classificació històrica per al play-off pel títol i per disputar competició europea la temporada passada, miraran de seguir instal·lades en el podi de la lliga.

El tècnic local remarca que l’objectiu de la campanya és “tornar a estar entre les quatre primeres”. Dit això, Pérez no vol fixar-se límits. “Com a club, sempre som ambiciosos i, evidentment, volem disputar tots els títols fins al final. Anem amb tota la intenció de lluitar amb els equips de la zona alta per assolir-los”. L’entrenador egarenc assenyala quatre conjunts com a rivals directes, el CN Sabadell, el CN Mataró, el CE Mediterrani i el CN Sant Andreu, i considera que la resta d’equips “també posaran les coses difícils”. “Crec que serà una lliga amb molts partits competits i equilibrats”.

Pérez entén que l’ajornament dels partits de les dues primeres jornades amb motiu de la disputa del Campionat del Món Júnior no ha d’haver afectat l’equip. “De fet, diversos equips estan en una situació semblant a la nostra, també han hagut de canviar dates de partits. Per exemple, el mateix Rubí. Ara entrarem en una dinàmica d’acumulació de compromisos en dos mesos. Jugarem pràcticament cada dimecres i cada dissabte. No estem acostumades, però sempre és millor competir que només entrenar”. El tècnic terrassenc qualifica l’inici com a “exigent”. “Després de visitar el Rubí, disputarem partit de semifinals de la Copa Catalunya contra el Mediterrani i el proper rival a la lliga serà el Mataró. És una arrencada d’alt nivell en la qual anirem a sumar les tres victòries”.

El CN Terrassa 2021-2022 presenta, bàsicament, una cara nova, la neerlandesa Nina Ten Broek. També entren en dinàmica de primer equip les joves de la pedrera Daniela Quinzada, Berta Pastor i Maria Tevar, a més d’Esther Arcas, que pren el relleu de Sofía Tamayo com a segona portera. Quant a Ten Broek, Pérez explica que l’adaptació està sent molt ràpida. “Va estar quinze dies amb nosaltres abans d’anar al Mundial júnior per fer una primera presa de contacte. La veritat és que treballa molt bé. És una waterpolista polivalent, molt bona defensora tant a l’arc com a la boia i, en atac, té una visió de joc notable i un bon llançament. És molt completa, ens ajudarà molt”.

Piscina complicada

Respecte al xoc de debut contra el CN Rubí, el tècnic subratlla la dificultat de l’escenari. “La temporada passada només vam guanyar de dos gols, cosa que ens ha de servir per estar alerta”. En el planter que dirigeix l’egarenc Manel Llobregat, destaca la presència de la subcampiona olímpica i campiona del món júnior Elena Ruiz. “Juntament amb Amanda Triviño i Elena Vesperinas, una jugadora que han incorporat enguany, formen un arc temible, amb molt bona capacitat d’anotació”. El Rubí compta amb Elia Jiménez sota els pals, una altra flamant campiona del món júnior. Pérez considera que serà cabdal evitar els tirs exteriors i explotar una de les virtuts de l’equip, la sortida al contracop, “tot i que serà difícil ateses les dimensions de la piscina”. L’entrenador del CN Terrassa assegura que caldrà mantenir la paciència en atac. “Si no podem entrar pilotes a la boia, caldrà treballar a l’arc per trobar la millor posició de llançament”.

Entre els tres primers

Al seu torn, Paula Leitón es fixa com a objectiu mantenir-se al podi de la lliga. “Tenim moltes ganes de començar després d’haver ajornat els dos primers partits. L’objectiu és quedar entre els tres primers i, a nivell europeu, volem passar la primera fase. Estem molt centrades en aquest inici tan exigent que afrontarem”. La subcampiona olímpica estrena capitania, responsabilitat que li fa “molta il·lusió”, especialment “per ser-ho en el primer any que disputem competició europea”.

Leitón manifesta que les opcions de guanyar un títol “sempre hi són”, malgrat que reconeix que tant Sabadell com Mataró han reforçat el planter. “Som conscients que seran partits durs, però la nostra voluntat és lluitar per estar a la part alta de la taula”.

La boia terrassenca creu que l’afectació del Mundial júnior serà mínima o, fins i tot, positiva per a l’equip. “Al final, les tres jugadores que ens han representat, la Paula Camus, la Martina Cardona i la Nina Ten Broek, arriben amb molt ritme de competició. Les que ens hem quedat aquí hem entrenat amb intensitat. Crec que estem a molt bon nivell per debutar”. Respecte al matx contra el Rubí, Leitón confessa que es tracta d’una piscina “complicada, molt més petita que la nostra, circumstància que ens dificulta posar en pràctica el nostre joc determinant a la boia”. Subratlla l’aportació d’Elena Ruiz, MVP del Mundial júnior. “Serà clau aturar-la en defensa i ser fidels al nostre estil de joc”.