El sènior femení de waterpolo encara la lliga amb la màxima ambició

Picture of Premsa Club Natació Terrassa

El sènior femení de waterpolo encara la lliga amb la màxima ambició

El conjunt de Xavi Pérez debuta dissabte a casa (16.00h) contra l’Escuela WP Zaragoza

El sènior femení de waterpolo s’estrenarà dissabte a casa (16.00h) en la Lliga Nacional Divisió d’Honor 2020-2021 contra l’Escuela WP Zaragoza. El conjunt de Xavi Pérez afronta la campanya amb la màxima ambició després que la temporada passada acaronés el títol de la Copa de la Reina i que la interrupció de la lliga amb motiu de la pandèmia del COVID-19 tallés la progressió d’un equip que es trobava en plena trajectòria ascendent.

El tècnic local ha comparegut aquest matí en roda de premsa per valorar l’inici del torneig de la regularitat. L’entrenador egarenc no ha amagat que, enguany, l’objectiu és aixecar un títol i classificar-se per jugar competició europea. “La temporada passada ja vam demostrar que podíem lluitar fins al final, fins a l’últim segon, amb les millors, com va succeir en la final de Copa. Ens hem reforçat bé amb la Paula Camus, una jugadora d’alt nivell, per fer aquest salt”.

Pérez ha remarcat la importància de conservar el gruix de la plantilla de la temporada anterior. “El club va fer un gran esforç per incorporar-les i, enguany per mantenir-les. El projecte és ambiciós i l’objectiu, clar. Per a nosaltres, és tot un èxit disposar del planter que tenim, ens encamina a la lluita per als llocs de privilegi de la lliga”. El tècnic terrassenc ha anat encara més enllà. “Ens veiem al play-off i aspirem a tot. Ens toca aixecar un títol. Estem treballant per això i crec que ens ho mereixem”.

Un nou model de campionat

La Lliga Nacional Divisió d’Honor Femenina estrena model. La competició amplia el nombre d’equips participants, que passa de deu a dotze. Aquests dotze conjunts es divideixen en dos grups de sis, que disputaran una primera fase a doble volta. Els tres primers de cada grup formaran el grup C, en el qual lluitaran pel títol, mentre que els altres tres constituiran el grup D, que mirarà d’eludir el descens. S’acumulen els punts assolits a la primera fase contra els equips que es classifiquin per al mateix grup de la segona fase. La lliga conclourà amb un play-off que enfrontarà els quatre primers classificats del grup C.

L’entrenador local ha valorat positivament el nou format. “És molt important que augmentem el nombre d’equips fins a dotze i que ens equiparem a la competició masculina. Crec que era el que tocava”. Pérez ha explicat que el calendari preveu dates lliures per si es produeixen ajornaments de partits a causa de la pandèmia del COVID-19. “El nostre objectiu és mirar de sumar el màxim de punts possible per acabar en la primera posició del grup. Cal tenir en compte que els punts que sumis amb els rivals que es classifiquin amb tu a la segona fase s’arrosseguen”. Les egarenques militen al grup B, en què tindran com a rivals el CN Mataró, el CN Sant Andreu, el CN Rubí, l’Escuela WP Zaragoza i l’AR Concepción Ciudad Lineal. Pérez creu que aquest format obliga a estar al cent per cent des del principi. “No permet relaxar-se. Hem de guanyar sí o sí els dos primers partits contra Zaragoza i Rubí i, després, hem de demostrar que volem lluitar per tot contra el Sant Andreu i el Mataró”. El tècnic egarenc assenyala aquests dos equips, el CN Sabadell i el CE Mediterrani com els grans rivals. “A priori, som els cinc que hem d’estar en les primeres posicions”.

Una única incorporació

El CN Terrassa 2020-2021 només presenta una cara nova, la jove boia internacional Paula Camus, de 18 anys, procedent del CN Boadilla i un dels valors emergents del waterpolo espanyol. “Hem incorporat una jugadora més d’un nivell altíssim. Ve aquí amb un objectiu molt clar, ajudar-nos a complir el nostre somni d’aixecar un títol. Ens ha d’aportar un salt de qualitat i té moltes ganes d’aprendre. En aquest mes i mig que portem, ja he vist que ha estat un encert rotund. S’ha adaptat a la perfecció al grup i ens dona una varietat enorme en el joc”, ha explicat Pérez.

Quant al matx de dissabte contra l’Escuela de Waterpolo Zaragosa, el tècnic local ha avançat que no podrà comptar amb Cristina Cantero i Judith Panicello. “Apostarem per un fort pressing defensiu i per la sortida al contracop per superar-les”. Respecte al planter rival, ha esmentat Míriam Ciudad, Julia Tazueco i Laura Gómez com les waterpolistes que cal vigilar i ha subratllat l’aportació d’Immaculada Bello sota els pals.

Treure’s una espina

Per la seva banda, la internacional Bea Ortiz ha confessat que el grup arriba a la cita amb “moltes ganes i motivació”. “Després de tot el que hem viscut, de l’aturada de la temporada passada quan travessàvem el millor moment, estem desitjant començar”. La rubinenca assegura que l’equip aspira a tot. “És l’any de demostrar que podem guanyar un títol, de treure’ns l’espina de la Copa de la Reina”. Entén que mantenir el bloc serà una garantia per veure un creixement en l’equip. “Érem un equip nou que va millorar amb el pas de les jornades. Es va veure clar que necessitàvem un temps de preparació. La incorporació de la Paula Camus, que s’ha adaptat molt bé, ens fa millors”.