El sènior femení de waterpolo debuta a l’Euro Cup amb una golejada contra el Pacense

CA Pacense 3 – CN Terrassa 29

Fitxa tècnica

CA Pacense: Barbosa, L. Matos, Quinhentas, R. Duarte (1), Teixeira, M. Matos, Andrade, F. Duarte, Peixoto, Dias, Freire (2), Santiago, Sousa.

Entrenador:

CN Terrassa: Domene, Ferrer (4), Paul, Fernández (3), Cantero (3), Quinzada (3), Ten Broek (3), Peña (3), Menakerman (3), Camus (5), Finestra, Bosveld (2), Arcas.

Entrenador: Xavi Pérez.

Àrbitres: Martina Kunikova (Eslovàquia) i Ilkin Ozerengin (Turquia).

Parcials: 0-7, 0-10, 3-6, 0-6.

Resultat acumulat: 0-7, 0-17, 3-23, 3-29.

Evolució del marcador: (0-1, 0-2, 0-3, 0-4, 0-5, 0-6, 0-7), (0-8, 0-9, 0-10, 0-11, 0-12, 0-13, 0-14, 0-15, 0-16, 0-17), (1-17, 1-18, 1-19, 1-20, 1-21, 2-21, 2-22, 3-22, 3-23), (3-24, 3-25, 3-26, 3-27, 3-28, 3-29).

El sènior femení de waterpolo ha debutat amb una golejada previsible contra el CA Pacense (3-29) en el primer partit del grup D de la primera fase de l’Euro Cup que s’està disputant a Paços de Ferreira (Portugal). Com indicaven els pronòstics, el conjunt de Xavi Pérez ha estat molt superior a les amfitriones i ha obtingut una victòria imprescindible, amb un marge de 26 gols que pot ser clau en cas d’empat a punts en la classificació final.

Les egarenques han arrencat amb determinació per tal de buscar un triomf al més ampli possible de cara al futur de la fase. En un tres i no res, s’han situat amb un 0 a 3 gràcies a un doblet de Camus i a una diana de Ten Broek. La internacional Pili Peña ha engrandit la distància tot seguit. En el tram final del període, Cantero, Quinzada i Menakerman han enfilat l’electrònic fins al 0 a 7. La placidesa del xoc s’ha reflectit en les estadístiques: no s’ha produït cap exclusió en aquests primers vuit minuts.

Atesa la diferència de nivell, Xavi Pérez ha fet un canvi a la porteria ja en l’inici del segon quart. Esther Arcas ha substituït Sandra Domene. El CN Terrassa ha continuat amb l’accelerador premut i el període ha finalitzat amb un parcial encara més escandalós que el primer (0-10). Els gols s’han anat succeint sense pausa. En menys d’un minut i mig, Camus, Ten Broek i Menakerman han arribat a la desena. Ferrer, i Camus i Ten Broek, de nou, han col·locat el 0 a 13. El catorzè gol ha estat fruit de la primera acció punible del xoc, un penal de Matos que ha transformat la jove Martina Fernández, que ha repetit poc després. L’encert de Bosveld i Peña ha establert el 0 a 17 amb què s’ha arribat al descans.

A la represa, passat el minut 17 de joc, Duarte, en superioritat numèrica, ha estrenat el compte local. Les terrassenques han replicat amb un parcial de 0 a 4, amb un doblet de Ferrer i dianes de Cantero i Bosveld (1-21). Freire ha anotat el segon i el tercer gol portuguesos, que han estat contrarestats per les accions de Ferrer i Quinzada (3-23).

Després d’un tercer quart que ha esdevingut una petita treva, les de Pérez han tornat a incrementar la intensitat en els últims vuit minuts, en els quals han encadenat un parcial de 0 a 6 amb una anotació coral. Camus, màxima golejadora del matx amb cinc dianes, Peña, Fernández, Menakerman, Quinzada i Cantero han establert el 3 a 29 definitiu.

Demà, contra el Plebiscito Padova

El CN Terrassa afrontarà demà el segon partit d’aquesta primera fase de l’Euro Cup contra el Plebiscito Padova (20.00h).