El sènior femení de waterpolo cau de cinc contra el FTC Telekom Budapest i s’acomiada d’Europa

FTC Telekom Budapest 14 – CN Terrassa 9

FTC Telekom Budapest: Neszmely, Vosseberg, Mate (1), Gurisatti (1), Pocze, Farkas (2), Leimeter (3), Simon-Illes (2), Kuna (2), Petik (1), Toth-Csabai (2), Domsodi, Greso.

Entrenador: Gyorgy Gerendas.

CN Terrassa: Domene, Finestra, Paul, Cuenda (1), Cantero, Quinzada, Ten Broek (2), Peña (3), Menakerman, Camus (1), Fernández, Bosveld (2), Arcas.

Entrenador: Xavi Pérez.

Àrbitres: Alexander Mustata (Romania) i Igor Virijevic (Sèrbia).

Parcials: 5-3, 2-1, 4-2, 3-3.

Evolució del marcador: (0-1, 0-2, 1-2, 2-2, 3-2, 4-2, 5-2, 5-3), (5-4, 6-4, 7-4), (8-4, 8-5, 9-5, 10-5, 10-6, 11-6), (12-6, 13-6, 13-7, 13-8, 14-8, 14-9).

No ha pogut ser. El sènior femení de waterpolo ha perdut aquesta tarda contra el FTC Telekom Budapest (14-9) en partit de tornada de quarts de final de l’Euro Cup. El conjunt de Xavi Pérez, que s’havia imposat de dos (9-7) en el matx d’anada a l’Àrea Olímpica, no ha estat capaç de fer front al potencial ofensiu del líder de la lliga hongaresa i finalitza així l’aventura europea. Mai abans les egarenques havien arribat tan lluny en una competició continental.

El matx ha començat de cara per als interessos terrassencs, atès que els dos primers atacs han acabat en gol. Camus, en jugadora de més, ha marcat el primer, mentre que Peña, tot seguit, ha batut Neszmely amb un tir afortunat des del lateral dret. Malauradament, el Ferencvaros ha reaccionat de seguida i ha pres les regnes del partit amb un parcial de 5 a 0. Les hongareses han restablert l’equilibri gràcies a dos penals convertits per Leimeter i Kuna. Un doblet de Toth-Csabai i una diana de Petik en superioritat numèrica han enfilat l’electrònic fins al 5 a 2. Cuenda, amb un míssil des del lateral esquerre, ha retallat distàncies abans del final del quart.

A diferència del que va passar en el duel d’anada, les de Xavi Pérez no han pogut contenir la producció ofensiva del rival que, a més, ha exhibit una anotació molt coral. En el segon quart, no obstant, el ritme golejador ha disminuït. Al minut de joc, Peña ha situat un esperançador 5 a 4. Poc després, Simon-Illes ha ampliat el marge hongarès. El CN Terrassa ha disposat d’un penal per col·locar-se novament a un, però Peña ha estavellat el xut al travesser i s’ha passat d’un possible 6 a 5 al 7 a 4 amb què s’ha arribat al descans, atès que l’esquerrana Leimeter no ha perdonat en l’atac següent.

A la represa, el FTC Telekom Budapest ha decantat l’eliminatòria al seu favor. La defensa hongaresa, molt tancada, evitava que les egarenques poguessin connectar amb Paula Camus a la boia. Costava, doncs, generar accions ofensives i provocar exclusions. Simon-Illes, de penal, ha situat un perillós 8 a 4 a l’inici del tercer període. Bosveld, en jugadora de més, ha replicat per part terrassenca. Però el panorama s’ha enfosquit quan les locals han encadenat un parcial de 2 a 0, amb Farkas i Gurisatti com a protagonistes (10-5). Els cinc gols de desavantatge s’han mantingut fins al final del quart, ja que Farkas, de nou, ha contrarestat la diana prèvia de Ten Broek (11-6).

En l’últim període, les de Xavi Pérez no han pogut revertir la situació. El Ferenvcaros, expert, ha sabut gestionar la renda adquirida i el parcial s’ha saldat amb un empat a tres. Kuna, en superioritat numèrica, i Leimeter, amb un gran tir exterior, han eixamplat la diferència. El CN Terrassa ha reaccionat tímidament amb dos gols consecutius de les neerlandeses Ten Broek i Bosveld. Ja en el tram final, dues accions en jugadora de més culminades per Mate i Peña han establert el 14 a 9 definitiu.