El sènior femení de waterpolo afronta el segon play-off pel títol de la seva història

El conjunt de Xavi Pérez debuta demà en les semifinals contra el stm CN Mataró

A partir de demà, el sènior femení de waterpolo jugarà, per segona vegada consecutiva i segona vegada a la història, el play-off pel títol de la Lliga Divisió d’Honor Femenina. El conjunt de Xavi Pérez, tercer a la fase regular amb la millor xifra de punts que ha sumat mai a la màxima categoria, s’enfrontarà en una sèrie al millor de tres partits contra el stm CN Mataró, que va acabar segon. L’eliminatòria es decidirà en un marge de quatre dies. Arrencarà demà (18.00h) a la piscina Joan Serra. El segon assalt tindrà lloc dissabte a l’Àrea Olímpica (18.00h) i el tercer i definitiu xoc, si fos necessari, se celebraria novament a la capital del Maresme diumenge (21.30h).

El tècnic local posa en valor la fita. “Costa molt arribar aquí. Només ho hem assolit dos cops en 90 anys d’història. Per tant, som unes privilegiades i d’aquesta manera ho afrontarem. Tenim moltes ganes i molta il·lusió, tot i que som conscients que ens enfrontem a un rival molt potent que, de moment, ha guanyat els títols estatals que s’han disputat, Supercopa i Copa de la Reina, davant del totpoderós Sabadell”. Pérez remarca que, enguany, l’equip ha pogut competir contra el Mataró en els dos partits de lliga i que aquest ha de ser el punt de partida per “intentar sumar el primer punt de l’eliminatòria”.

L’entrenador egarenc explica que el plantejament de les semifinals cal fer-lo “dia a dia”. “El primer partit és l’únic que tenim al cap”, assegura. “Serà vital tenir molt control i cenyir-nos al guió que hem traçat. Hem vist que, quan no ho fem, elles se’ns escapen en el marcador. La línia és ser molt prudents, tenir les coses molt clares i evitar la precipitació”. Pérez reconeix que, en un escenari de pocs gols, les opcions d’èxit són superiors. “En lliga, vam empatar a set allà i vam perdre d’un gol a casa. Aquest és el camí. Tancar-nos bé en defensa, contenir el seu llançament exterior i no rebre gols en contracop és fonamental”.

El tècnic subratlla que el vestidor “té gana”. “Hem acabat terceres i hem competit tots els partits de lliga. Només no hem estat bé en quarts puntuals contra el Mataró i el Sabadell. A nivell europeu, només hem perdut contra el campió de la Champions League, l’Olympiacos, contra el campió de l’Euro Cup, l’Ethnikos, i contra el campió rus, el Dynamo Uralochka. L’equip s’ha fet gran”. Pérez entén que ara toca demostrar “la fam que tenim, l’ambició individual que tenen aquestes grans jugadores, que es creixen en partits d’aquest tipus. Estem aquí per viure moments com aquests. Hem fet una temporada molt bona i ara tenim per davant el desenllaç, un repte molt maco que el club afrontarà per segona vegada”. L’entrenador terrassenc vol aprofitar per fer una crida a l’afició de cara al partit de dissabte. “Necessitem a la nostra gent. Estem molt orgulloses del suport que hem rebut i esperem que dissabte torni a demostrar-ho. Volem una piscina plena i que el nostre públic ens guiï i ens acompanyi”.

Quant al contrincant, el tècnic local destaca que la seva gran virtut “és la defensa que practiquen, fruit de la bona feina del Dani Ballart, un grandíssim entrenador”. “A la vegada, compten amb dues cracs mundials com Simone Van de Kraats i Anni Espar, que porten el pes ofensiu i estan molt ben acompanyades per la tasca a la porteria de Maria Elena Sánchez, la velocitat de Bella Markoch o el potencial a la boia de Vivian Sevenich i Anna Timofeeva. Són un gran plantilla”.

Confiança i ambició

Al seu torn, la capitana Paula Leitón reconeix estar “davant el moment més bonic de la lliga, el moment decisiu. És el segon any que juguem el play-off i en tenim moltes ganes”. L’egarenca transmet la confiança del vestidor davant el repte. “El Mataró és un rival complicat, però si no penséssim que les podem guanyar, no jugaríem. Tot l’equip hi creu. Som un equip ambiciós i, individualment, soc una jugadora ambiciosa. Ara mateix no se’m passa pel cap no accedir a la final”.

Leitón considera que la defensa serà el factor diferencial. “Quallar un bon partit sempre passa per la intensitat defensiva. Si ens centrem en aquest aspecte, l’atac sortirà sol. Hem estat entrenant per trencar la gran defensa que practica el Mataró”. La boia terrassenca confessa que l’equip té una espineta clavada del partit de quarts de final de la Copa de la Reina. “Ens agradaria treure’ns-la en aquesta eliminatòria”. I no s’està de demanar el suport de l’afició per al dissabte. “Ens encanta jugar amb l’impuls de la nostra graderia. Així juguem tots junts. Ens aporten un punt de pressió que ens agrada i ens fa créixer”.

Precedents

Lliga Nacional Divisió d’Honor.

4a jornada.

CN Terrassa 6 – stm CN Mataró 7

15a jornada.

stm CN Mataró 7 – CN Terrassa 7

Copa Catalunya. Final.

stm CN Mataró 9 – CN Terrassa 5

Copa de la Reina. Quarts de final.

CN Terrassa 8 – stm CN Mataró 12

Lliga Divisió d’Honor Femenina