Bàsquet

El sènior femení de bàsquet es marca la permanència com a objectiu

El sènior femení de bàsquet es marca la permanència com a objectiu

El conjunt de Jordi Sociats s’estrena dissabte a la pista del CEJ L’Hospitalet (17.45h)

El sènior femení de bàsquet afronta la campanya a Copa Catalunya tocant de peus de terra. Després de classificar-se per a la Final a Vuit la temporada passada en una competició atípica, el conjunt que dirigeix Jordi Sociats es marca enguany la permanència com a objectiu.

“La campanya anterior no serveix de cap manera com a referència per a aquesta”, explica el tècnic local, que es mostra realista i prudent. “El sistema de competició s’ha endurit notablement, atès que hi haurà un total de sis descensos”.

Sociats encara el repte amb un bloc cohesionat. “Comptem amb un planter amb molt pocs retocs els darrers tres anys, de manera que no hem d’assumir cap procés d’acoblament o d’adaptació”. Enguany, el planter només experimenta un canvi respecte la campanya anterior. La pivot Maria Sall ha fitxat pel GEiEG i suposa una baixa sensible sota els cèrcols. L’única incorporació és la júnior Anna Bastos, una base de 17 anys que puja al primer equip. L’altra novetat és que Blai Belbel agafa el relleu de Miquel Fernández com a segon entrenador.

Dinou equips

La Copa Catalunya 2021-2022 aplega dinou equips que es divideixen en dos grups. El CN Terrassa milita en el grup 1, que reuneix deu equips. La primera fase consta d’una lliga a doble volta. Els dos primers de cada grup es classifiquen per disputar la fase d’ascens, mentre que la resta passen a jugar per evitar el descens. Es formaran tres grups de quatre equips i un grup de tres equips, que s’enfrontaran també en una lliga a doble volta, a la qual s’arribarà net, és a dir, no comptaran els resultats assolits en la primera fase. L’últim de cada grup baixarà de forma directa, mentre que el penúltim de cada grup jugarà la promoció. D’aquesta manera, perdran la categoria un total de sis equips, els quatre cuers i els dos perdedors de la promoció.

“Sens dubte, el sistema és exigent i complicat”, afirma Sociats. L’entrenador egarenc entén que serà clau l’evolució que pateixi l’equip a nivell mental. “Caldrà relativitzar la importància de les dinàmiques de resultats. És a dir, un tercer lloc de grup a la primera fase no garanteix res de cara a la segona, mentre que acabar cuer a la primera fase no implica estar condemnat al descens”.

El tècnic terrassenc considera que, en el grup 1, sobre el paper, hi ha dos equips que aspiren clarament a les places d’ascens, el CEJ L’Hospitalet i el Promoviatges CBF Cerdanyola. “A partir d’aquí, crec que podem competir amb tota la resta”.

Debut complicat a la pista del CEJ L’Hospitalet

El CN Terrassa s’estrenarà dissabte (17.45h) a la pista del CEJ L’Hospitalet, un dels equips més potents del grup. “Curiosament, comencem amb el mateix rival amb el qual vam acabar la temporada, ja que va ser el conjunt que ens va eliminar de la Final a Vuit. És un debut molt exigent”.