El juvenil femení de waterpolo, subcampió d’Espanya

El juvenil femení de waterpolo, subcampió d’Espanya

El juvenil femení de waterpolo va penjar-se la medalla de plata en la fase final del Campionat d’Espanya de la categoria que va celebrar-se el cap de setmana a les instal·lacions de Can Llong del CN Sabadell. La competició va aplegar els dotze millors equips de l’Estat.

El conjunt de Xavi Pérez va quallar un campionat brillant. Enquadrat en el grup D, va debutar divendres al matí amb una victòria ajustada contra el Real Canoe NC per 6 gols a 7 (1-2, 1-1, 3-2 i 1-2). Les madrilenyes van avançar-se als dos minuts i mig de joc, però el CN Terrassa va remuntar abans del primer quart amb dianes de Noelia Cuenda i Berta Pastor de penal. En el segon període, les egarenques van poder conservar la renda mínima fins al descans després que Laura Ferrer contrarestés el gol previ de la madrilenya Roca (2-3).

A la represa, les de Pérez van comptar en dues ocasions amb dos gols de marge, 2-4 i 3-5, però el Canoe va remuntar en el tram final del tercer quart i va empatar el matx. Les madrilenyes, fins i tot, van posar-se per davant en el marcador a sis minuts del final. El CN Terrassa, però, va reaccionar i va capgirar el resultat final de la mà de Cuenda i Pastor (6-7). Aquest triomf va classificar les egarenques per als quarts de final com a primeres de grup, atès que el CE Mediterrani, l’altre rival, no va poder competir per positius per COVID.

Quarts de final contra el CN Ciudad de Alcorcón

L’equip de Xavi Pérez es va jugar el passi a la lluita per les medalles contra el CN Ciudad de Alcorcón, al qual va superar per 9 a 11 (3-1, 2-4, 2-3 i 2-3). Les madrilenyes van signar una gran arrencada i van avançar-se 3 a 0 en només cinc minuts de joc. Daniela Quinzada va retallar distàncies abans del final del primer quart. En el segon període, el xoc, ple d’alternatives, es va equilibrar. Les egarenques van apujar el llistó i van aconseguir eixugar el desavantatge. Dues dianes de Berta Pastor van situar l’empat a tres. El Ciudad de Alcorcón va recollir el guant i va encadenar un nou parcial de 2 a 0. En el minut previ al descans, Maria Manso i Quinzada van enfilar l’electrònic fins al 5 a 5.

A la represa, el CN Terrassa va decantar la balança al seu favor amb molt d’esforç. Les madrilenyes van tornar a sorprendre a la sortida del tercer període amb dues dianes consecutives. Novament, la rèplica egarenca va ser exemplar. Quinzada, Ferrer i Laia Sánchez van protagonitzar un parcial de 0 a 3 que va capgirar la situació (7-8). En l’últim quart, Pastor va anotar el novè a cinc minuts del final. Les madrilenyes van mirar d’enganxar-se a la lluita per la victòria. Però un parcial de 0 a 2, obra de Pastor i Quinzada, va sentenciar.

Més emoció contra el CN Mataró

La trajectòria egarenca fins al subcampionat va continuar caracteritzada per l’emoció. El conjunt de Xavi Pérez va classificar-se per a la gran final després de batre en semifinals el CN Mataró per 7 a 8 (1-2, 2-2, 3-2 i 1-2) en un altre duel molt igualat. El CN Terrassa va quallar un inici prometedor, materialitzat en dues dianes consecutives de Cuenda. Les maresmenques van apropar-se per mitjà de Claveria. En el segon quart, les egarenques van mantenir l’escletxa mínima fins al descans. Pastor, de penal, va situar l’1 a 3, però el Mataró va respondre bé a aquesta estrebada. Pastor, novament, va marcar el 3 a 4 amb què es va arribar al descans.

A la represa, les forces es van equilibrar encara més. Tot i que les de Xavi Pérez van comptar amb rendes de dos gols en dues ocasions, 3-5 i 4-6, les maresmenques van afegir incertesa al desenllaç en empatar a sis al final del tercer quart. L’últim període va esdevenir extraordinàriament emocionant. Ferrer va marcar el 6 a 7 a sis minuts del final i Cuenda va anotar un esperançador 6 a 8 poc després. Les egarenques van contenir tots i cadascun dels intents de remuntada del Mataró fins que Nogué va col·locar el 7 a 8 definitiu a cinquanta-quatre segons de la botzina.

Derbi vallesà a la final

El Campionat de Catalunya Juvenil Femení de waterpolo es va tancar amb un derbi vallesà. En aquesta ocasió, el conjunt de Xavi Pérez no va poder fer front el rival, un CN Sabadell que es va mostrar superior i que va adjudicar-se el títol en vèncer per un clar 14 a 4 (6-2, 3-0, 2-1 i 3-1). L’equip amfitrió va encarar el partit ben aviat. Després que Laia Sánchez empatés a un per part terrassenca, el Sabadell va encadenar un parcial concloent de 5 a 0. Pastor va aturar l’allau momentàniament, però, en el segon quart, les locals van deixar la final sentenciada amb un nou parcial de 3 a 0 que va enfilar el marcador fins al 9 a 2 al descans. A la represa, el matx va anar llanguint fins al 14 a 4 definitiu.

El juvenil femení del CN Terrassa que s’ha proclamat subcampió d’Espanya està integrat per Alba Muñoz, Maria Manso, Sara Quirante, Noelia Cuenda, Maria Tevar, Noa Boronat, Berta Pastor, Laura Ferrer, Daniela Quinzada, Laia Sánchez, Alexandra Serrano, Anna Finestra, Esther Arcas i Claudia González.