Institucional

El CN Terrassa tanca la temporada amb dèficit a causa de l’encariment de l’energia

El Club Natació Terrassa va presentar un dèficit de 452.099 euros de l’exercici 2021-2022 en l’Assemblea General de Socis Compromissaris que va celebrar-se ahir al vespre. Les pèrdues estan directament relacionades amb l’encariment desmesurat de l’electricitat i el gas.

Tal com va explicar el tresorer Andreu Aparicio, “la xifra se’ns ha duplicat”. “El resultat negatiu és de 452.099 euros i la factura energètica ha augmentat en 479.000 euros. Sense aquesta desviació, el tancament de l’exercici seria positiu”. Els ingressos del club durant la temporada 2021-2022 van ser de 7.564.488 euros, mentre que el capítol de despeses va ascendir a 8.016.587 euros.

Dit això, els responsables de l’entitat van mostrar-se moderadament optimistes de cara al futur immediat. “Aquesta temporada hem recuperat els ingressos a nivells d’abans de la pandèmia i hem incrementat el nombre de socis fins a arribar als 16.000. Són dades esperançadores de cara a la nostra recuperació”. En aquest sentit, la junta va remarcar que s’ha recuperat la meitat de les pèrdues gràcies als ingressos procedents d’organismes públics, que poden augmentar en breu. El pressupost per a la temporada 2022-2023 contempla uns ingressos de 8.440.316 euros i unes despeses de 8.392.398 per tal de tancar amb un superàvit de 47.918 euros. Aparicio va informar que aquest pressupost preveu un increment mitjà de les quotes de soci d’un 5%.

Xifres que desmunten qualsevol pressupost

En el discurs d’obertura de l’assemblea, el president Joan Herrera va destacar que “l’augment exorbitant del preu de l’energia i l’increment sense aturador de l’IPC desmunten qualsevol pressupost” i va anunciar iniciatives per contrarestar-ne els efectes, com ara la instal·lació d’una planta fotovoltaica i el canvi de la il·luminació actual per LED.

El màxim responsable de l’entitat va subratllar que es tracta d’un “repte que no podem assumir en solitari”. “Per això, hem establert ponts de col·laboració amb les administracions perquè som conscients que ens calen ajudes. Considerem que la promoció de l’esport, de la salut i del benestar, d’una banda, i la contribució a la projecció estatal i internacional de la ciutat a través de la competició, de l’altra, esdevenen aportacions prou rellevants a una societat per merèixer el màxim suport possible”. Herrera va detallar que la participació dels equips de primer nivell en competicions europees ja ha permès al club rebre subvencions de la Secretaria General de l’Esport. “N’estem esperant rebre per part del Consejo Superior de Deportes pel mateix concepte”. Així mateix, va explicar que el club ha demanat ajudes a la Secretaria General de l’Esport per l’organització d’esdeveniments esportius rellevants com el Campionat de Catalunya Absolut Open de natació o la Copa de la Reina de waterpolo, que estan en procés de cobrament. “També estem a l’espera de rebre una compensació econòmica pel tancament forçós de les instal·lacions que va comportar la pandèmia i estem pendents d’una ajuda procedent dels fons Next Generation, però es tracta d’una subvenció que ha de demanar l’Ajuntament com a titular de la instal·lació”, va afegir.

El president va remarcar que, en paral·lel a aquestes accions, el club està treballant per ampliar el ventall d’opcions que permetin incrementar els ingressos. “D’una banda, hem posat en marxa l’Espai Empresa, que pretén introduir esdeveniments corporatius per a empreses a les instal·lacions. Així mateix, estem explorant la possibilitat d’impartir cicles formatius relacionats amb el món de l’esport, de l’activitat física i del monitoratge, tot aprofundint en el binomi educació-esport que forma part del nostre ADN”.

Alternatives de millora de les instal·lacions del Pla del Bon Aire

Herrera va informar de l’estudi de viabilitat efectuat sobre les instal·lacions del Pla del Bon Aire, que indica que cal una inversió de 1,5 milions d’euros per normalitzar el complex. Hores d’ara, el club disposa de dues ofertes d’inversors que aposten per incrementar l’oferta de pàdel. Un d’ells assumiria la inversió i la gestió i l’altre deixaria la gestió en mans del club. En aquest sentit, cal resoldre aspectes com l’estat legal del complex i l’augment dels anys de concessió fins més enllà del 2028.