Natació

El CN Terrassa tanca el Campionat d’Espanya Absolut Open …

El CN Terrassa tanca el Campionat d’Espanya Absolut Open amb tres medalles més

Bronzes per a Evelyne Álvarez en 100 m braça i per a Carmen Herrero en 50 m papallona. Maria Buch es penja la plata en 50 m papallona en categoria absoluta jove

El Club Natació Terrassa va aconseguir tres medalles, les tres de bronze, en la cinquena i última jornada del XIX Campionat d’Espanya Open Absolut Fluidra en piscina de 50 metres que va celebrar-se ahir al Centro Deportivo Inacua de Màlaga. La competició va aplegar 611 participants de 166 clubs diferents i, com a clau d’accés per a les cites internacionals cabdals de la temporada, el Campionat d’Europa Absolut que se celebrarà a Glasgow el mes d’agost i el Campionat d’Europa Júnior que tindrà lloc a Hèlsinki el mes de juliol, va aplegar el bo i millor de la natació estatal, així com representació internacional.

Després de les cinc jornades de competició, el balanç final de l’equip local és de nou medalles, set en categoria absoluta (un or, una plata i cinc bronzes) i dues en categoria absoluta jove (un or i una plata).

Tres bronzes per acabar

El club va totalitzar tres podis en l’última jornada de finals. Evelyne Álvarez va sumar el segon bronze del seu compte particular en acabar tercera en els 100 m braçaamb un temps d’1.10.01, només per darrere de les dues grans dominadores de l’especialitat actualment, Jessica Vall (CN Sant Andreu), campiona amb 1.06.88, i Marina Garcia (CN Sabadell), plata amb 1.08.03.

La segona medalla de la tarda va arribar de la mà de Carmen Herrero, que va obtenir el seu segon bronze després del que havia assolit en els 50 m lliures. La madrilenya va ser tercera en la final dels 50 m papallona amb un registre de  de 27.61. El títol va correspondre a Lidón Muñoz (CN Sant Andreu), amb 27.22, mentre Judit Ignacio (CN Sabadell) va penjar-se la plata amb 27.24. El club va obtenir un segon podi en aquesta prova en la categoria absoluta jove a càrrec de Maria Buch, que va aconseguir la plata amb una marca de 28.37. L’egarenca va ser novena en categoria absoluta.

Al marge dels podis, cal esmentar que Carles Faro va ser 15è en 100 m braça masculins (1.05.25), prova en què David Benítez va ser desqualificat en la final B. Així mateix, Jordi Pérez i Pau Curtu van classificar-se 21è (4.37.81) i 22è (4.40.55), respectivament en 400 m estils masculins, i Marta San José va ser 28a en 100 m braça femenins (1.17.19) i 33a en 400 m estils femenins (5.10.93).

Una plaça de finalista A en categoria júnior

En paral·lel a la cita absoluta, va desenvolupar-se el XXXV Campionat d’Espanya Júnior, en el qual el club va aconseguir una posició de finalista A en la jornada d’ahir. Jordi Pérez va ser setè en 400 m estils amb un crono de 4.37.81.

Els resultats dels nedadors del club han estat els següents:

100 braça femenins
3.-Evelyne Álvarez 1.10.01