Frontenis

Contra el rival a batre

El CN Terrassa s’estrena a la Copa del Rei contra el rival a batre

El conjunt de Dídac Cobacho debuta demà en el torneig del KO (13.15h) contra el gran favorit, el CN Atlètic-Barceloneta, en quarts de final

El Club Natació Terrassa disputarà demà el segon partit de quarts de final de la XXXIII Copa de SM El Rei Premaat de waterpolo que se celebrarà a les instal·lacions del CN Mataró. El conjunt de Dídac Cobacho afrontarà el matx que cap equip vol d’entrada. A partir de les 13.15h, els egarencs tractaran de trencar tots els pronòstics contra el CN Atlètic-Barceloneta, el gran dominador del waterpolo estatal durant la darrera dècada que, un any més, parteix com a favorit indiscutible per assolir el títol.

El tècnic egarenc afirma que l’equip encara el repte en un bon moment. “Estem molt bé. La Copa ens fa molta il·lusió, tot i que no negarem que ens fa una mica de ràbia haver de trobar-nos amb el Barceloneta ja en els quarts de final, només començar. No hem estat de sort enguany en els sortejos, ni a Europa ni en la Copa, però la moral de l’equip és màxima i estem a punt per al desafiament”.

Dit això, Cobacho reconeix que les opcions d’eliminar el conjunt mariner són baixes. “El Barceloneta continua sent superior a nosaltres. Ha guanyat la Supercopa, està fent una lliga immaculada i està exhibint un gran nivell a la Champions League. Ens ha de sortir un dia perfecte. Tot ens ha de funcionar de meravella i a ells cal que se’ls hi giri el partit, que la pilota no els entri, que es posin una mica nerviosos… La sort apareix de vegades en el món de l’esport. Necessitem que ho faci al nostre favor”.

L’entrenador local entén que serà clau aturar la sortida al contracop, un dels arguments ofensius preferits del conjunt de Chus Martín, així com “aquelles puntes de partit que té el Barceloneta, en les quals és capaç de marcar-te dos o tres en un minut”. “Hem de contenir aquestes estrebades i ser molt segurs en atac. Hem d’aprofitar les nostres oportunitats i tenir un percentatge d’encert molt alt en les superioritats per poder lluitar de tu a tu”. Cobacho considera que es toparan amb la millor versió del Barceloneta. “Tenen posat el mode Champions. Plantejaran el partit de la mateixa manera. Per a ells, el matx de quarts és el més important de tots. Si comencen amb bon peu, la resta, la semifinal i la final, els anirà rodat”.

El tècnic egarenc opina que l’experiència europea d’enguany ha suposat un aprenentatge per a l’equip. “Europa ens està servint. Sense aquest bagatge, potser no haguéssim aixecat el partit de dissabte contra el Mataró, on vam mostrar capacitat de reacció. La competició continental sempre t’aporta un plus, ens permet estar on estem”. Cobacho no creu que l’escenari, la piscina descoberta de Mataró, afavoreixi cap dels dos equips. “És un factor que sempre es nota, ja que canvien les referències. Però ens afectarà per igual”.

Un bloc compacte

L’Atlètic-Barceloneta 2018-2019 manté el bloc de la temporada. “No han hagut d’adaptar cap peça. Estan més conjuntats i tenen doblades totes les posicions amb jugadors d’altíssima qualitat. És un equip molt potent”. El terrassenc Álvaro Granados és el mateix anotador dels mariners en lliga amb 39 dianes, ben secundat pel boia Roger Tahull, que n’acumula 32. Altres noms propis de l’equip dirigit per Chus Martín són Felipe Perrone, Alberto Munárriz, Blai Mallarach, Martin Famera o Dani López Pinedo.

“Per guanyar el títol, hem de vèncer tothom”

El capità Óscar Aguilar confessa que, des del dia del sorteig, l’equip “està centrat en aquest partit”. “És el rival que ningú no volia, però, al cap i a la fi, si volem guanyar el títol, hem de vèncer tothom, també el Barceloneta”. L’extrem terrassenc reconeix el paper de favorit dels mariners, però no s’arronsa. “Si he de posar percentatges, diria que estem 60 a 40. Al final, ells han de fer alguna cosa malament perquè nosaltres hi puguem estar a prop. No hem d’oblidar que ells competeixen per guanyar la Champions i nosaltres hem estat lluitant per classificar-nos-hi”.

Aguilar explica que el partit de dissabte contra el Mataró ha de servir de toc d’alerta. “No vam estar gens encertats en atac. No podem cometre tantes errades si volem plantar cara el Barceloneta”. El capità entén que serà vital “aprofitar les accions en home de més” i, sobretot, minimitzar les virtuts innegables dels mariners. “Hem d’intentar que tot el que tenen no llueixi. Hem de mirar de provocar els seus errors i ser intel·ligents en la gestió de les nostres possessions, ja que ells volen que et precipitis per marxar al contraatac”. L’egarenc considera que cap dels dos equips se sentirà còmode en piscina exterior. “Ambdós juguem habitualment en piscina interior, de manera que ens hi haurem d’adaptar”. L’equip s’ha entrenat aquesta setmana en piscina descoberta, tant al club com a Mataró per tal d’aclimatar-se de la millor manera possible a les condicions del partit.

XXXIII Copa de SM el Rei Premaat
Piscina Joan Serra (CN Mataró)
15-17 de febrer de 2019
Quarts de final. Divendres 15 de febrer