Copa de la Reina: missió semis

El CN Terrassa encara la Copa de la Reina amb la missió de passar a semifinals

El conjunt de Xavi Pérez debuta demà en el torneig del KO contra el CE Mediterrani en quarts de final (15.00h)

Copa de la Reina de waterpolo i CN Sant Feliu és una combinació de bon record per al CN Terrassa. L’any 2013, el conjunt de Xavi Pérez va debutar en la competició amb un èxit esclatant, un subcampionat sorprenent. La piscina del Baix Llobregat s’ha guanyat a pols la condició d’escenari talismà, atès que, anys abans, va acollir l’ascens de les egarenques a Divisió d’Honor. Enguany, el CN Terrassa torna a Sant Feliu per disputar la XXIII Copa de SM La Reina Premaat, conscient que, aquest cop, el quadre no ha estat amable amb les opcions locals. Les terrassenques, que van repetir subcampionat l’any passat, disputaran demà el primer partit de quarts de final contra el CE Mediterrani (15.00h), un equip superior sobre el paper tal com demostra el tercer lloc que ocupa a la lliga hores d’ara. En cas de superar aquest escull, el CN Terrassa es trobaria en semis, molt probablement, amb l’inabastable Astralpool CN Sabadell.

Tot i la duresa del quadre, el tècnic local confessa que la Copa sempre il·lusiona. “L’afrontem amb una motivació extra, en una piscina talismà que ens porta records inesborrables. Ara bé, som conscients que la nostra Copa passa exclusivament pel partit de quarts. Hem centrat el nostre esforç i la nostra preparació en aquest compromís. No podem somiar en arribar a la final, ja que, actualment, el Sabadell està molt lluny de nosaltres. Cal tenir en compte que compta amb un planter dissenyat per guanyar l’Eurolliga, de manera que és el gran favorit també per adjudicar-se la Copa”.

Pérez explica que el Mediterrani ha fet un salt endavant respecte a campanyes anteriors. “Els precedents no són vàlids. S’ha reforçat molt bé, especialment a la porteria, amb l’arribada de l’holandesa Larissa Kuijpers, i és tercer a la classificació després d’una primera volta en què només ha perdut dos partits i n’ha empatat un”. L’entrenador egarenc remarca que es tracta d’un contrincant “molt potent”, al qual, tot i la dificultat, “plantarem cara i mirarem de sorprendre”.

El tècnic considera que, per aconseguir-ho, cal millorar aspectes en referència al xoc contra el Mataró de dissabte. “Hem d’evitar la precipitació en atac, ja que ens va costar rebre gols. El Mediterrani castiga molt les errades ofensives. Té waterpolistes molt ràpides com l’Helena Dalmases o la Clara Espar, que surten al contracop amb eficàcia. Contra el Mataró, vam abaixar el llistó dos minuts i el rival se’ns va escapar. Això no pot repetir-se. La concentració ha de ser màxima. Hem de tenir molt clar què hem de fer en cada instant”.

La defensa, clau

La capitana Cristina Cantero desprèn la mateixa il·lusió que el seu tècnic davant el debut a la Copa. “Anirem a per totes. Estem molt bé tant a nivell físic com anímic, tot i que sabem que estem davant d’un duel complicat”. L’egarenca reconeix que el Mediterrani és un rival “molt dur”, contra el qual han perdut tant en lliga com en Copa Catalunya, però no oblida el precedent positiu de la temporada passada. “Tenim ganes de repetir la victòria que vam assolir contra elles en les semifinals de la Copa de la Reina. Tenim les nostres opcions. Juguem en una piscina neutral que, a més, ens porta molt bons records”.

Cantero entén que la clau del partit passarà per la defensa. “És un dels nostres trets d’identitat. Si defensem bé, podem donar la sorpresa”. La waterpolista de la pedrera assegura que caldrà millorar el rendiment a la tercera i a la quarta part respecte al matx contra el Mataró de dissabte. “No podem perdre la intensitat i la concentració en cap moment. Equips com el Mataró o el Mediterrani ho saben aprofitar i et passen per sobre”.

XXIII Copa de SM La Reina Premaat
CN Sant Feliu