Fase prèvia de la Champions League de waterpolo a Budapest

El CN Terrassa disputarà la fase prèvia de la Champions League de waterpolo a Budapest

Els egarencs han quedat enquadrats en el grup B1, en què tindrà com a rivals l’OSC Budapest, el Sintez Kazan rus, el Radnicki Kragujevac serbi i el Tourcoing francès

La ronda es disputarà de l’11 al 15 de novembre

La Lliga Europea de Natació (LEN) ha donat a conèixer aquest migdia la composició i el sistema de competició de la fase prèvia de la Champions League de waterpolo. El CN Terrassa ha quedat enquadrat en el grup B1, amb seu a Budapest, en el qual tindrà com a contrincants el Sintez Kazan rus, el Radnicki Kragujevac serbi, el Tourcoing francès i els amfitrions, l’OSC Budapest. La ronda se celebrarà entre l’11 i el 15 de novembre.

La fase de qualificació s’ha endurit notablement respecte a les darreres temporades. Dels divuit equips inscrits, només dos accediran a la fase de grups, atès que la LEN va limitar-ne a dotze el nombre de participants i hi ha deu equips que compten amb una wild card.

A causa de les disposicions actuals a Europa amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, la LEN ha decidit que la fase de qualificació es disputi en dues úniques seus, Siracusa i Budapest. La ciutat italiana acollirà els grups A1 i A2. L’A1 està integrat pel CN Barcelona, l’Steaua Bucarest romanès, el Jadran Split croat, el Primorac Kotor montenegrí i els amfitrions, l’Ortigia Siracusa. Així mateix, l’A2 aplega el VK Szolnok hongarès, el Mladost Zagreb croat, el Pays d’Aix Natation francès i l’Ydraikos grec. Al seu torn, la capital hongaresa serà la seu del grup del CN Terrassa, el B1, i del B2, format pel Vouliagmeni grec, l’AN Brescia italià, el CSM Oradea romanès i l’Enka Istanbul turc.

Aquests subgrups s’enfrontaran en format lligueta. El primer classificat de cadascun d’ells lluitarà per una plaça en la ronda principal de la Champions. Els altres equips seguiran jugant per tal d’establir la classificació dels setze conjunts que quedaran fora de la Champions i continuaran jugant l’Euro Cup. La posició assolida determinarà els “bombos” que es faran servir per al sorteig de la segona competició continental.

+ NOTA PREMSA LEN (EN ANGLÈS)