El CN Terrassa debutarà a l’Eurolliga femenina de waterpolo a Atenes

El CN Terrassa debutarà a l’Eurolliga femenina de waterpolo a Atenes

Les egarenques han quedat enquadrades en el grup A, en què tindran com a rivals el Dynamo Uralochka Zlatoust rus, l’SSN Verona italià, l’ASA Tel Aviv israelià i el conjunt amfitrió, l’NC Glyfada

La ronda es disputarà del 18 al 21 de novembre

La Lliga Europea de Natació (LEN) va donar a conèixer dissabte el sorteig de la primera fase de l’Eurolliga femenina de waterpolo. El CN Terrassa, que disputarà per primer cop a la història una competició continental, ha quedat enquadrat en el grup A, amb seu a Atenes (Grècia), en el qual tindrà com a contrincants el Dynamo Uralochka Zlatoust rus, l’SSN Verona italià, l’ASA Tel Aviv israelià i els amfitrions, l’NC Glyfada. La ronda se celebrarà entre el 18 i el 21 de novembre.

Quatre grups

La primera fase de l’Eurolliga femenina de waterpolo contempla tres grups més. El B, que es desenvoluparà a Roma (Itàlia), aplegarà el Ferencvaros Budapest hongarès, el Lilla francès, el Sirens maltès, el CE Mediterrani, el ZVL 1886 Tetterro neerlandès i els amfitrions, el SIS Roma. El C, amb seu a Berlín (Alemanya), enfrontarà el Vouliagmeni grec, el CN Mataró, el BVSC-Zuglo hongarès, l’Olympic Niça francès, el Plebiscito Pàdua italià i l’Spandau 04 Berlín alemany. Així mateix, el D, que es desenvoluparà a Porto (Portugal), reunirà el CN Sabadell, l’Orizzonte Catània italià, l’Ethnikos Piraeus grec, l’SK Olimpia Kosice eslovac i el CA Pacense portuguès. Els tres primers de cada grup accediran a la segona fase, que tindrà lloc entre el 10 i el 12 de desembre, ronda en què entraran en competició quatre equips més, l’Olympiacos grec, el Dunaujvaros Foiskola i l’UVSE Budapest hongaresos i el Kinef Kirishi rus.

Repte complicat

El tècnic Xavi Pérez entén que, a excepció del grup D, cada grup té la seva dificultat. “Als grups A, B i C, hi ha quatre equips potents per a tres places, així que la classificació esdevé cara”. L’entrenador local creu que, per tradició waterpolística, l’ASA Tel Aviv hauria de ser el conjunt més feble. “L’Uralochka, sobre el paper, és el contrincant més fort, atès que la temporada passada va jugar la Final a Quatre de la competició. El Verona i el Glyfada són també equips de nivell. En tot cas, esperem poder competir amb tots tres”. Pérez considera que el fet d’haver caigut en un grup de cinc equips i no en un de sis és positiu. “Hi ha menys candidats per a les tres places”.