El CE Mediterrani, primer escull en la Copa del Rei de waterpolo

El CE Mediterrani, primer escull en la XXXV Copa de SM el Rei Imagina Energía de waterpolo

El conjunt de Dídac Cobacho debuta demà en els quarts de final del torneig del KO (16.30h) contra l’equip del barri de Sants

El Club Natació Terrassa disputarà demà el tercer partit de quarts de final de la XXXV Copa de SM El Rei Imagina Energía de waterpolo que se celebrarà a les instal·lacions del CN Sant Andreu. El conjunt de Dídac Cobacho s’enfrontarà a les 16.30h contra el CE Mediterrani, un compromís en què, sobre el paper, parteix com a favorit si atenem als precedents en lliga d’aquesta temporada.

El tècnic local encara el repte amb el maldecap de l’estat físic de Sergio Prieto, que pateix molèsties intestinals. Cobacho reconeix que l’equip arriba molt motivat i il·lusionat a la cita. “La Copa és una competició que ens agrada molt. Concentra els millors equips de la lliga en una seu i en pocs partits es decideix tot. La llàstima d’enguany és l’absència del públic, que sempre omplia les graderies, en totes les edicions”.

L’entrenador egarenc admet que el fet que el gran favorit, l’Atlètic-Barceloneta, vagi per l’altra banda del quadre, “suposa un al·licient extra”. En aquest sentit, adverteix que l’accés a la final serà, en qualsevol cas, molt dur. “Que no ens trobem d’entrada amb el Barceloneta no vol dir que tinguem la final garantida. Ens espera un partit de quarts de final exigent i, si passem, una semifinal molt complicada, al marge de si el rival és el Sant Andreu o el Barcelona”.

Quant al Mediterrani, Cobacho entén que arriba ben rodat a la cita. “Vénen de jugar partit de l’Eurocup, porta tres setmanes seguides competint, mentre nosaltres no juguem des del 27 de febrer i, anteriorment, havíem jugat el 6 de febrer. És a dir, dos partits en sis setmanes. La inactivitat competitiva penalitza, sens dubte”. D’altra banda, però, el conjunt de Jahzeel Martínez no comptarà amb dues peces clau, el porter Ramon Santís i el boia australià Lachlan Edwards. “Són dues baixes rellevants, dos titulars i dos waterpolistes de primera línia”. El tècnic local recorda, no obstant, que el Mediterrani és un equip “molt complet”. “Compta amb l’aportació ofensiva de Javier Gorría i Álvaro García i amb l’experiència de jugadors amb una llarga trajectòria com Marc Minguell, Marc Roca o Jordi Pérez”. Cobacho esmenta també el creixement que està experimentant Axel Corres i la tasca de Donat Galeev i Guillem Garcia.

En cas de superar l’equip del barri de Sants, el CN Terrassa s’enfrontaria en semifinals al guanyador del xoc entre el CN Sant Andreu i el CN Barcelona. “Seria un partit molt dur en qualsevol cas. El Sant Andreu ja ens van posar les coses molt difícils en lliga. És l’amfitrió i és un equip descarat que no té res a perdre. El CN Barcelona, al seu torn, ve amb l’estímul extra que aporta competir a Europa. Acaba de jugar una eliminatòria a doble partit amb el Mladost Zagreb i un partit de lliga de màxima exigència contra el Sabadell. Enguany, hem jugat tres partits contra ells i només n’hem guanyat un al darrer segon, si bé tots tres han estat molt equilibrats i s’han decidit per un gol de diferència”.

Ganes i il·lusió

El capità Ricard Alarcón reconeix que l’equip transmet il·lusió davant el desafiament de la Copa. “No tenir el Barceloneta en el camí contribueix a plantejar-la amb més optimisme. En tot cas, però, som conscients que, per arribar a la final, haurem de suar molt. No cal oblidar que la Copa aplega els millors vuit equips de la lliga”.

Respecte al Mediterrani, Alarcón considera que les baixes de Santís i Edwards són “molt importants”, però alerta que no val a badar. “En aquest context, de vegades, el rival et sorprèn, ja que les absències provoquen que introdueixen novetats en el joc i canvis de posicions que no tenies previstes. Per exemple, no disposar del boia habitual pot suposar que Roca, Minguell o Jordi Pérez hagin de desenvolupar aquest rol”. El capità opina que els precedents de lliga, ambdós favorables als egarencs, no són significatius. “La Copa sempre acaba sent diferent, els resultats previs no tenen cap incidència”.

Quant a un hipotètic partit de semifinals, Alarcón entén que esdevindria molt exigent en qualsevol cas. “A priori, el rival seria el CN Barcelona, al qual coneixem molt bé ja que ens hi hem enfrontat tres cops enguany. A més, porta la càrrega competitiva de l’Eurocup contra el Mladost. També cal tenir en compte el Sant Andreu, que juga a casa i que ja ens va demostrar el seu potencial en el xoc de lliga que vam disputar”.

Cinc finals de Copa del Rei

Fins ara, el CN Terrassa ha disputat cinc finals de la Copa del Rei. L’any 1992, va enfrontar-se al Catalunya en una eliminatòria a doble partit que va dominar el conjunt barceloní (14-8 i 8-10). Amb el format actual, l’equip va arribar a la final el 2007, en l’edició que va organitzar el club, el 2009, a Sabadell, el 2018, a Tenerife, i el 2020, també a Sabadell. En tots quatre casos, el títol va recaure en l’Atlètic-Barceloneta, que va imposar-se per 5 a 10, 7 a 10, 8 a 13 i 6 a 12, respectivament.

XXXV Copa de SM el Rei Imagina Energía
Piscina Pere Serrat (CN Sant Andreu)
12-14 de març de 2021

Quarts de final. Divendres 12 de març

Q1 11.30h    Zodiac CN Atlètic Barceloneta – CN Mataró

Q2 13.15h    CN Catalunya – Astralpool CN Sabadell

Q3 16.30h CN Terrassa –  CE Mediterrani

Q4 18.15h    CN Sant Andreu – CN Barcelona

Semifinals. Dissabte 13 de març

SF1 12.30h   Guanyador Q1 – Guanyador Q2

SF2 15.30h   Guanyador Q3 – Guanyador Q4

Final. Diumenge 14 de març

14.00h         Guanyador SF1 – Guanyador SF2

Tots els partits seran emesos en directe per Esport 3 i Teledeporte.