Natació

Divuit nedadors participen en el Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern

Miguel Durán, Evelyne Álvarez i Melani Costa concentren les opcions de medalla

Albert Puig i Berta Martínez són dubte per lesió

Divuit nedadors disputaran entre dijous i diumenge el Campionat d’Espanya Astralpool – LXII Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern en piscina de 25 metres que se celebrarà a la Piscina Nova de l’Escullera del CN Barcelona. La competició aplegarà 568 nedadors de 129 clubs diferents i esdevindrà la darrera oportunitat per aconseguir un bitllet per al Campionat del Món en piscina curta que tindrà lloc a Hangzhou (Xina) entre l’11 i el 16 de desembre.

En principi, la delegació egarenca que afrontarà la màxima cita del calendari estatal està integrada per set nedadores i onze nedadors sota la direcció tècnica d’Eugeni López, Anton Fíguls i Francesc Xavier Reina. En l’apartat femení, intervindran Melani Costa (100, 200 i 400 m lliures i 200 m esquena), Evelyne Álvarez (50, 100 i 200 m braça i 100 m estils), Aida López (200 m lliures i 200 m papallona), Carla Campo (50, 100 i 200 m papallona), Cristina Garcia Kirichenko (400 m lliures i 50, 100 i 200 m esquena) i Maria Buch (50 i 100 m papallona i 100 i 200 m lliures). Berta Martínez, inscrita en les tres proves d’esquena, va patir un accident de moto recentment i, hores d’ara, és dubte per a la competició.

De la mateixa manera, en categoria masculina, es llançaran a l’aigua Izan Cubillas (200 i 400 m lliures, 200 i 400 m estils i 200 m esquena), Guillem Lázaro (100 i 200 m papallona i 100 i 400 m estils), Ferran Siré (200 m lliures i 200 m papallona), Miguel Durán (100, 200, 400 i 1500 m lliures), Gabriel Pastor (400 m estils), Enric Cristóbal (100 m estils i 100 m papallona), Jordi Pérez (100 i 200 m estils i 100 i 200 m braça), David Benítez (50, 100 i 200 m braça), Víctor de Pablo (200 m braça) i Pau Curtu (200 i 400 m lliures, 400 m estils i 200 m esquena). Albert Puig, inscrit en quatre proves, pateix una perforació de timpà i ara mateix la seva participació en la màxima cita estatal és una incògnita. Serà baixa amb tota seguretat Ander Izaguirre, lesionat al maluc després de patir un accident de moto.

Al marge de les proves individuals, els nedadors locals afrontaran tots els relleus del programa, és a dir, el 4×50 m, 4×100 i 4×200 m lliures i el 4×50 i 4×100 m estils masculins i femenins.

Relleus masculins afeblits

El tècnic Eugeni López entén que les baixes en l’equip masculí condicionaran el rendiment dels relleus. “L’Albert Puig té una perforació a l’oïda i fa tres setmanes que no entrena. Hores d’ara no sabem si podrà nedar. Tampoc disposarem de l’Ander. Òbviament, les nostres opcions en els relleus masculins disminueixen. Dit això, competirem sense por i ens deixarem la vida”.

Tot i la dificultat per fer pronòstics, l’entrenador local assenyala que el CN Terrassa compta amb cinc aspirants al podi.Miguel Durán hauria d’estar entre els millors en els 200 i 400 m lliures. De fet, és l’únic nedador del club amb possibilitats de classificar-se per al Mundial d’Hangzhou de piscina curta, tot i que ha de rebaixar la seva marca notablement. Evelyne Álvarez, en braça,  i Melani Costa, en els 200 i 400 m lliures, també haurien de lluitar per places de privilegi”. López considera que “no es pot descartar” que el bracista David Benítez i la papallonista Carla Campo puguin obtenir una medalla.

El Campionat d’Espanya Astralpool – Campionat d’Espanya Absolut d’Hivern es desenvoluparà en doble sessió de matí i tarda. Les proves de 50, 100, 200 i 400 metres es disputaran pel sistema d’eliminatòries i finals i les proves de 800 i 1500 m lliures i els relleus, pel sistema contrarellotge. La competició s’iniciarà a les 9.30 del matí i es reprendrà a les 18.00 hores. Diumenge, la jornada de tarda començarà mitja hora abans, a les 17.30.