Derbi vallesà de màxima exigència per al sènior femení de waterpolo

Derbi vallesà de màxima exigència per al sènior femení de waterpolo

El sènior femení de waterpolo visitarà demà (18.00h) la piscina de Can Llong per enfrontar-se a l’Astralpool CN Sabadell en partit corresponent a la quinzena i penúltima jornada de la Lliga Divisió d’Honor Femenina RFEN. El conjunt de Xavi Pérez, que ja s’ha assegurat la presència al play-off pel títol per primer cop a la història, mirarà de certificar la tercera plaça que ocupa actualment. Una victòria, fins i tot, el permetria mirar més amunt amb encara un partit de fase regular per disputar, atès que l’equip de David Palma, segon, suma cinc punts més que les egarenques hores d’ara.

L’entrenador egarenc compta amb tot el planter disponible per afrontar el desafiament. “Sabem que ens enfrontem contra un dels millors equips d’Europa, però hem preparat el matx a consciència. Després del triomf de dissabte passat, l’ambició de l’equip està pels núvols. Hem assolit una primera gran fita, una plaça de play-off, però no ens aturem aquí. Estem molt motivades i somiem en seguir millorant”. Pérez remarca que l’equip sortirà a jugar sabent si la tercera plaça ja està garantida, atès que el Mediterrani juga contra el Mataró a partir de les 12.00h del migdia. “Una derrota o un empat del conjunt del barri de Sants ens proporcionaria matemàticament el tercer lloc, que ens classificaria per disputar competició europea la temporada que ve”.

Quant al partit de demà, el tècnic terrassenc recorda que el Sabadell acaba de disputar la Final Four de la Copa LEN. “Arriben molt afinades. Cal subratllar, a més, que, enguany només ha perdut dos partits a Europa i ha empatat dos partits de lliga. La resta han estat victòries. De fet, són les campiones dels dos títols estatals que s’han jugat, la Supercopa i la Copa de la Reina”.

L’Astralpool CN Sabadell presenta tres cares noves aquesta temporada que s’han afegit a noms tan il·lustres com Maica Garcia, Judith Forca o Laura Ester. Es tracta d’Irene González, procedent del CN Mataró, que, hores d’ara, és la màxima anotadora de l’equip amb 33 dianes, els mateixos que Judith Forca, i les internacionals holandeses Sabrina Van der Sloot i Maartje Keuning. L’entrenador local considera que una de les claus serà aturar el trio que formen Maica Garcia, Forca i Keuning. Pérez també esmenta “el gran treball defensiu en bloc” que practica l’equip de David Palma i que “ens dificulta molt trobar bones solucions en atac”.