Cita amb la història…

Cita amb la història per al sènior masculí de waterpolo a la Champions League

El conjunt de Dídac Cobacho afronta demà (21.00h) la tornada del matx de la 3a fase contra el Brescia amb quatre gols de desavantatge

El sènior masculí de waterpolo disputarà demà (21.00h, Esport 3) un altre partit sense precedents en la seva història. El conjunt de Dídac Cobacho s’enfrontarà a l’AN Brescia en el matx de tornada de la tercera fase de la Champions League. Més enllà que els egarencs surtin amb quatre gols de desavantatge del partit d’anada (8-4), el compromís esdevindrà una oportunitat inèdita d’acollir un partit de la màxima competició continental contra un dels grans d’Europa, un rival que va ser setè la temporada passada en la Final Eight.

El tècnic local, que encara el repte amb tots els jugadors disponibles, no amaga la il·lusió del grup davant la cita de demà. “Som conscients que és molt difícil sorprendre a un equip del nivell del Brescia. Hem de tenir present que ja seria una veritable fita guanyar el partit. Remuntar quatre gols esdevindria absolutament èpic”, assegura. A més, afegeix, “ara ens coneixen, saben que som un equip seriós i fiable, i estan una mica més rodats després del matx de dissabte”.

Cobacho fa una lectura prou positiva del partit d’anada. “No vam estar tant lluny. Fins al descans, els estàvem tractant de tu a tu. El tercer quart, però, ens va penalitzar molt. Van marcar de seguida amb un gran tir exterior. Després, vam disposar d’una jugada en superioritat que no vam aprofitar i ells van fer el 5 a 3 al contraatac en l’acció següent. No perdonen les teves errades, et passen factura de seguida”. En aquest sentit, l’entrenador egarenc subratlla que demà “caldrà ser molt curosos en defensa i efectius davant la porteria contrària”.

El tècnic terrassenc destaca també que, al marge de la qualitat individual de la plantilla dirigida per Sandro Bovo, el Brescia esdevé un bloc sòlid a la rereguarda. “Indiscutiblement, tenen molt talent en atac. Però cal no oblidar que ens van deixar en quatre gols, dada que reflecteix la seva intensitat defensiva”. Dins del gran nivell dels tretze waterpolistes del conjunt italià, Cobacho esmenta l’aportació de Nicholas Presciutti. “Potser no és el més conegut, però dissabte em va semblar un jugadoràs”.

Tres eliminatòries més

Els altres tres aparellaments de la tercera fase de la Champions League de waterpolo també es decidiran demà. Atenent els resultats dels partits d’anada, l’eliminatòria balcànica entre el Jadran Split i el Jadran Carine Herceg Novi esdevé la més equilibrada.

17.00h. Vouliagmeni NC (Grècia) – FTC Budapest (Hongria) (4-10 anada)

19.00h. Jadran Herceg Novi (Montenegro) – Jadran Split (Croàcia) (9-11 anada)

19.30h. BPM Sport Management (Itàlia) – Team Strasbourg (França) (10-4 anada)