Medalla de bronze…

Bernat Sanahuja i Oriol Rodríguez, medalla de bronze al Campionat d’Europa Júnior de waterpolo

La selecció espanyola va superar Croàcia (9-8) en la final de consolació

Els waterpolistes del CN Terrassa Bernat Sanahuja i Oriol Rodríguez van assolir  ahir la medalla de bronze en el Campionat d’Europa Júnior que va celebrar-se a Minsk (Bielorússia). La selecció espanyola va derrotar Croàcia per 9 a 8 (1-2, 3-4, 2-0 i 3-2) en el partit pel tercer i quart lloc després de remuntar el domini que el conjunt balcànic va exercir fins al descans.

El matx no va començar bé per al combinat de Tato García. Croàcia va portar la iniciativa en el marcador i va adjudicar-se el primer període per 2 a 1. El panorama no va canviar en el segon quart. Els balcànics van seguir molt encertats i sòlids en defensa davant una selecció espanyola que, tot i això, va ser capaç de mantenir-se a prop en l’electrònic al descans (4-6).

A la represa, Espanya va reaccionar. En el tercer període, dues dianes de Víctor Alegre i Sergio Prieto van restablir l’empat. En l’últim quart, els de Tato García van obrir una escletxa interessant de dos gols, però Croàcia va aconseguir empatar a falta d’un minut per a la conclusió. Un penal transformat per Bernat Sanahuja a quaranta-set segons per a la botzina va situar el 9 a 8 definitiu.

Cara i creu en la tanda de penals

Enquadrada en el grup A, Espanya va tancar la primera fase amb dues victòries contra Turquia (13-1) i contra Eslovènia (16-4) i amb una derrota contra Croàcia (9-10), resultats que li van proporcionar el segon lloc del grup. En el matx de vuitens, es va desfer de França per 10 a 6.

La selecció estatal va ficar-se en la lluita per les medalles després d’eliminar Sèrbia en els quarts de final. El matx, intens, va acabar en empat a set i va decidir-se a la tanda de penals. El conjunt de Tato García va quallar un partit molt complet. El primer quart va esdevenir molt igualat. Barac va avançar els balcànics. Dos minuts més tard, Óscar Montes va empatar. La dinàmica va repetir-se poc després quan Lluc Bertran, sobre la botzina, va contrarestar la diana prèvia de Vasin.

El matx no va canviar gaire en el segon període. Espanya, però, va portar la iniciativa en el marcador i va arribar-se a situar amb dos gols de marge gràcies a les dianes consecutives de Valera i Paul. Abans del descans, però, Sèrbia va retallar el marge de la mà de Kikaleisvili (5-4).

A la represa, la selecció estatal va conservar la renda en un tercer quart tan equilibrat com els anteriors. Sanahuja i Alegre van anotar les dianes espanyoles en aquest període (7-6). El matx va arribar totalment obert als darrers vuit minuts. A cinc minuts i mig del final, els balcànics van marcar l’empat a través de Tomic, gol que va conduir el partit a la tanda de penals, en la qual Espanya va estar més encertada (4-2).

Malauradament, la història no va repetir-se en les semifinals contra Montenegro, en un altre partit que va finalitzar en empat a set (3-2, 2-1, 0-3 i 2-1) i que va decidir-se a la tanda de penals. Espanya va portar la iniciativa en el marcador durant molts minuts, però no va tenir sort des dels cinc metres.

Mijuskovic va avançar els balcànics, però tres gols consecutius d’Oriol Rodríguez, Lluc Bertran i Óscar Montes van concedir a Espanya un coixí interessant amb només sis minuts disputats. Matkovic va marcar el 3 a 2 amb què va acabar el primer període.

La intensitat golejadora va minvar en el segon quart. Sergio Prieto va marcar el 4 a 2, Radovic va respondre per part montenegrina i Sanahuja va col·locar de nou els dos gols de renda al descans (5-3). A la represa, el combinat de Tato García no va començar bé, circumstància que va aprofitar Montenegro per capgirar l’electrònic amb un parcial de 0 a 3 (5-6). En els últims vuit minuts, Espanya va empatar de la mà de Niko Paul. Els balcànics van reaccionar i Niko Paul, de nou, va anotar el 7 a 7 amb què va finalitzar el temps reglamentari. Després d’una tanda llarguíssima amb disset llançaments de penal, Montenegro va endur-se el bitllet per a la gran final.