Bernat Sanahuja, plata al Campionat d’Europa de Waterpolo

Bernat Sanahuja es penja la plata al Campionat d’Europa de Waterpolo

El waterpolista Bernat Sanahuja va penjar-se la medalla de plata en el Campionat d’Europa que va celebrar-se a Budapest (Hongria) després que el combinat estatal perdés contra la selecció amfitriona la gran final en la tanda de penals.

La selecció de David Martín va quedar-se a només un penal d’un or que va merèixer. Va signar un inici molt prometedor. Álvaro Granados, en home de més, va marcar el 0 a 1. Els magiars van empatar tot seguit per mitjà d’una fuetada de l’esquerrà Zalanki. En el tram final del període, dues dianes d’Alberto Munárriz van situar un interessant 1 a 3.

En el segon quart, però, el panorama va canviar radicalment. Els hongaresos, empesos pel seu públic, van encadenar un parcial de 3 a 0 que va capgirar l’electrònic. Angyal, primer, i Zalanki i Varga, després, van col·locar el 4 a 3 amb què es va arribar al descans.

A la represa, Hongria va mantenir la renda mínima. Blai Mallarach va empatar a quatre. Tot seguit, Vamos, en superioritat, va tornar a avançar els locals. Els de David Martín van respondre de nou amb una vaselina esplèndida de Marc Larumbe. Però un tir de Manhercz va situar el 6 a 5 amb què es va entrar en els darrers vuit minuts.

L’últim quart va esdevenir un emocionant intercanvi de cops. Felipe Perrone va igualar a sis. Hongria, molt encertada en home de més, va anotar el 7 a 6 de la mà de Varga. Tahull va tornar a empatar, però Manhercz va replicar per part magiar. A un minut i mig del final, Munárriz va empatar a nou. Després de robar la pilota en defensa, Mallarach va disposar d’un llançament en els darrers segons que Nagy va refusar. En la tanda de penals, tots van marcar, a excepció de Granados, al qual Vogel va adivinar la intenció.